• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

تحقق ۹۴ درصدی درآمدهای مصوب آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱/ سهم ۸۹٫۲۷ درصدی مالیات از درآمدهای استان

  • کد خبر : 83156
  • 03 آبان 1401 - 13:00
تحقق ۹۴ درصدی درآمدهای مصوب آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱/ سهم ۸۹٫۲۷ درصدی مالیات از درآمدهای استان
یاز اکو - معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به روند تحقق درآمدها در سال گذشته و 6 ماهه ابتدایی امسال، حدود 94 درصد درآمدهای مصوب استان در سال 1401 محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، بهارک نصر در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: با توجه به ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ و در دستور کار بودن تهیه و تنظیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بر اساس زمانبندی مشخص شده در بخشنامه ملزم هستیم منابع بودجه ای استان را بررسی کرده و برآورد ۱۴۰۲ را منعکس کنیم.

وی افزود: در همین راستا جلسات مربوط به ستاد کارگروه درآمد با همکاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی در سازمان تشکیل شده و موارد در جلسات کارشناسی به طور کامل بررسی می شود.

نصر توضیح داد: ۷۶ ردیف درآمدی برای استان وجود دارد که ۶۶ ردیف مربوط به درآمدهای عمومی ۱۹ دستگاه اجرایی و ۱۰ مورد مربوط به درآمدهای اختصاصی ادارات کل آموزش و پرورش و بهزیستی است.

تحقق ۱۱۵ درصدی درآمدهای مصوب استان در سال گذشته

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: رقم مصوب درآمدهای استان در سال گذشته، ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که ۱۱۵ درصد عملکرد داشته؛ یعنی هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان محقق شده است.

سهم ۸۹.۲۷ درصدی مالیات از درآمدهای استان

وی سهم مالیات از درآمدهای سال ۱۴۰۰ استان را حدود ۹۳.۸۴ درصد اعلام و اضافه کرد: سال جاری رقم درآمد مصوب نزدیک به ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که از این رقم سهم اداره کل امور مالیاتی ۸۹.۲۷ درصد است.

نصر مدعی شد: با توجه به عملکرد ۶ ماهه‌ای که دستگاه های اجرایی در ارتباط با تحقق درآمدهای مصوب استان اعلام کرده اند، نزدیک به ۹۰ درصد درآمدهای پیش بینی شده تحقق یافته است.

معاون هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: روند تحقق درآمدها در سال گذشته و ۶ ماهه ابتدایی امسال نشان می دهد، حدود ۹۴ درصد درآمدهای مصوب در سال ۱۴۰۱ محقق خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83156

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});