• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

افتتاح دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 83254
  • 04 آبان 1401 - 12:45
افتتاح دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی آذربایجان شرقی
یاز اکو - دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی در پردیس سعید آباد مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان شرقی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح این طرح گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر دانش بنیان شدن بخش کشاورزی است و یکی از مهمترین اقدامات در این حوزه راه اندازی نخستین پارک ملی کشاورزی و منابع طبیعی در کشور است.

مجتبی خیام نکویی افزود: ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی برای ۱۰ استان کشور پیش بینی کرده ایم. هدف هم این است که بتوانیم در هر یک از این دهکده‌ها ۱۰۰ شرکت دانش بنیان و هسته‌های فناوری‌ها را مستقر کنیم.

وی ادامه داد: برای این هدف گذاری در سالجاری، ایجاد زیرساخت لازم برای استقرار یک هزار شرکت دانش بنیان در ۱۰ استان کشور و در ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی ضروری است که خوشبختانه امروز شاهد راه اندازی ششمین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی در آذربایجان شرقی هستیم.

خیام نکویی اضافه کرد: همه امکانات لازم برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در دهکده‌ها فراهم شده است و حمایت‌های مالی هم توسط بانک کشاورزی در نظر گرفته شده است و ما دعوت می‌کنیم که علاقه مندان و شرکت‌ها بیایند و از این امکانات بهره ببرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز گفت: در این دهکده حدود ۳۵ شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت شده اند و در آینده تا ۱۰۰ شرکت نیز این میزان افزایش پیدا می‌کند.

فتحی ادامه داد: با فعالیت این شرکت‌ها برای ۱۸۰ نفر اشتغال مستقیم در حوزه دانش بنیانی ایجاد می‌شود و علاوه بر این، زمینه کاری در بخش کشاورزی، منجر به اشتغال در خود بخش هم خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83254

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});