• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
قائم مقام رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ از برخورد با تجمع پزشکان و دلایل استعفایش گفت:

ماجرای درگیری مقابل ساختمان نظام پزشکی/ با اتفاقات امروز دیگر جایم در نظام پزشکی نبود

  • کد خبر : 83347
  • 05 آبان 1401 - 15:30
ماجرای درگیری مقابل ساختمان نظام پزشکی/ با اتفاقات امروز دیگر جایم در نظام پزشکی نبود
یاز اکو - صبح روز چهارشنبه، چهارم آبان ماه تجمعی مقابل سازمان نظام پزشکی برگزار شد. تجمعی که قرار بود در آن مطالبات و خواسته‌های پزشکان و کادر درمان مطرح شود اما به خشونت کشیده شد. خبرهای مطرح شده در فضای مجازی از برخوردها با این تجمع، با استعفای قائم مقام رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ، رنگ واقعیت به خود گرفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو ، محمد رازی در متن نامه خود، شرح مختصری از آنچه در تجمع مقابل این سازمان رخ داده ارائه کرد و با بیان اینکه «شاهد صحنه‌های تلخ و از یاد نرفتی نیروهای امنیتی با خانم‌های پزشک بودم و هنگامی که درخواست کردم یکی از خانم‌های پزشک را که به روی زمین کشیده می‌شد را به درون سازمان راهنمایی کنند یکی از فرماندهان نیروها، بنده را نیز هل داد» استعفای خود را اعلام کرد.
رازی ساعت ۱۰ صبح به سازمان نظام پزشکی رسیده و با درهای بسته سازمان نظام پزشکی و ده‌ها موتور سوار و ماشین امنیتی جلوی ساختمان نظام پزشکی مستقر بوده‌اند، مواجه شده است. زمانی که قائم مقام رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ به آنجا می‌رسد، تجمعی که به گفته دیگر حاضران از ساعتی قبل آغاز شده بود، به دلیل برخوردها پایان یافته بود اما برخوردها همچنان ادامه داشته و چنانچه رازی به «شبکه شرق» گفت: «اصلا تجمعی نبود. هر فردی که می‌آمد به او تعرض می‌شد و نمی‌گذاشتند به راهش ادامه داده و وارد نظام پزشکی شود. اگر از سوی فردی هم اعتراضی صورت می‌گرفت، حتی اعتراض لفظی مختصر، مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفت».

قرار بر تجمع صلح‌آمیز
بنا بر توضیح این عضو سازمان نظام پزشکی «قرار بود امروز پزشکان یک اجتماع صلح آمیز و آرامی را در نظام پزشکی برگزار کنند و ادعای خاصی نداشتند و فقط خواستار اجرای قوانین بودند» اما این تجمع صلح آمیز هم با برخورد مواجه می‌شود. قائم مقام رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ از «حفظ مسائل خصوصی بیمار، عدم استفاده غیرپزشکی از آمبولانس  و رعایت امنیت بیماران و مصدومان دولتی و غیردولتی، صدور اجازه به تمامی پزشکان برای دسترسی به مصدومان و مداوای همه آنها» به عنوان خواسته‌های پزشکان یاد کرد. خواسته‌هایی که البته این مسئول سازمان نظام پزشکی تاکید دارد که اینها نه خواسته که «قانون» هستند که باید اجرا شوند چرا که «از مراکز درمانی باید فقط استفاده درمانی شود. یعنی اگر شما با جنگ با دشمن باشید و بالای بیمارستانی صلیب سرخ یا هلال احمر بکشید، هواپیما آن را بمباران نمی‌کند اما اگر آن بیمارستان را تبدیل به زاغه مهمات کنید، هواپیما می‌زند. چون دیگر نمی‌داند که داخل بیمارستان مریض هست یا مهمات. به هرحال حتی در جنگ هم باید مسائل اخلاقی رعایت شود».
رازی گفت: «امروز پزشکان می‌خواستند در مقابل سازمان نظام پزشکی جمع شوند و به طور مسالمت آمیز درد و دل بکنند که ماموران راه دسترسی به نظام پزشکی را بستند و پزشکان مراجعه کننده، به خصوص خانم‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند».
او توضیح داد: «من دیدم خانم دکتری را روی زمین می‌کشیدند که ببرند بندازند توی ماشین و وقتی خواستم که آن خانم را راهنمایی کنند که بیاید داخل نظام پزشکی که قائله بخوابد، خود بنده را هم هل دادند. من دیدم دیگر جای ایستادن در چنین نظام پزشکی‌ای نیست.»
علاوه بر قائم مقام سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ، رئیس این سازمان هم مورد ضرب و شتم قرار گرفته. به گفته رازی، دکتر علویان رئیس نظام پزشکی تهران هم در این ماجرا حضور داشته و هنگامی که ‌در تلاش بوده با ماموران صحبت کند و چند خانم دکتر را عبور دهند تا کسی متعرضشان نشود، از سوی چند مامور مورد تهاجم قرار گرفته و مصدوم شده‌ است.
این عضو سازمان نظام پزشکی درباره احتمال بازداشت افراد در برخوردهای صورت گرفته در این تجمع گفت: «حتما بازداشت‌هایی اتفاق افتاده، من اسامی را نمی‌دانم اما دیدم که خانم‌هایی را سوار ماشین کرده بودند اما نمی‌دانم آن خانم‌ها پزشک بودند یا دانشجو».

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});