• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
12

پیام نوروزی جمعی از نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها /باید برای جوانان امکان خدمت بیشتر فراهم کنیم

  • کد خبر : 8340
  • 01 فروردین 1400 - 11:15
پیام نوروزی جمعی از نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها /باید برای جوانان امکان خدمت بیشتر فراهم کنیم
یاز اکو - جمعی از نمایندگان ولی فقیه در استانها در پیام نوروزی مشارکت جوانان در توسعه کشور را با اهمیت برشمردند و تاکید کردند: باید برای جوانان در گام دوم انقلاب امکان خدمت بیشتر فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در پیام نوروزی آغاز سال ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه امسال ویژگی خاصی دارد که دو نیمه شعبان و ولادت امام عصر را شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: امسال باید تلاش کنیم در جامعه مهدوی حرکت کنیم و رفتارها و کردارهایی که با فرهنگ مهدویت هماهنگ است، انجام دهیم تا با رفتارهای مهدوی، مقدمات ظهور امام زمان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه از خدا می‌خواهیم این ویروس به زودی رخت خود را از این جهان بربندد، افزود: کرونا محدودیت‌های زیادی را در کشور ایجاد کرد که همه شئونات سیاسی و اقتصادی و عبادی را تحت تأثیر قرار داد ولی آنچه مهم است، روحیه همدلی و مواسات با عنایت مقام معظم رهبری در بین مردم افزایش یافت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ارتقای فرهنگ کمک به نیازمندان را از جنبه‌های مثبت شیوع کرونا دانست که از تبدیل تهدید به فرصت حاصل شده است، گفت: اگر کمک مردم و خیرین نبود، این روحیه مواسات و همدلی نبود، مشکل جدی در کشور داشتیم چراکه دولت توان رسیدگی به کل امور را نداشت.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ کارخانجات و شرکت‌های دانش بنیان خط تولید خود را به سمت تولید مواد ضدعفونی و ماسک تغییر دادند و نیاز داخلی را به خوبی رفع کردند، ابراز داشت: جوانان، صاحبان دانش و صاحبان تجربه دست به دست هم دادند و با وجود محدودیت‌های خارجی، با تکیه بر ظرفیت داخلی توفیق بالایی در ایام کرونایی به دست آوردند.

امام جمعه تبریز، تلاش دشمن برای فشار حداکثری تحریم را یادآور شد و اضافه کرد: خود دشمنان بیشتر گرفتار شدند که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وقایع مختلف را شاهد بودیم.

وی با اشاره به تاکیدات جدی مقام معظم رهبری برای رونق تولید، تصریح کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات کشور، رونق تولید است که امسال با وجود مشکلات فراوان، این رونق تولید تداوم یابد تا از وابستگی نجات یابیم.

 آل هاشم با انتقاد از مشکلات به وجود آمده از گرانی و تورم در روزهای پایانی سال که از عدم نظارت و کنترل کافی برای مردم ایجاد شده است، گفت: شاید دست‌هایی در کار است و این حجم گرانی و تورم را ایجاد می‌کند چراکه سوء مدیریت‌های اقتصادی و عدم نظارت کافی را شاهدیم.

وی با بیان اینکه باید امسال باز هم با حضور در انتخابات ریاست جمهوری و دقت کامل، سرنوشت روشن برای کشور را رقم بزنیم، ابراز داشت: اگر احساس مسئولیت نکنیم، نتیجه دلخواه حاصل نمی‌شود. در انتخابات شورای شهر هم که برای آبادانی شهرها تلاش خواهند کرد، شرکت در این انتخابات هم مهم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در پایان، مشارکت جوانان در توسعه کشور را با اهمیت برشمرد و گفت: باید برای جوانان در گام دوم انقلاب امکان خدمت بیشتر فراهم کنیم.

مردم در ایام نوروز از کمک به فقرا غافل نباشند

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تبریک سال جدید شمسی و عید نوروز در پیام نوروزی خود اظهار داشت: با آغاز سال جدید به چند مسئله باید توجه شود؛ اولین مسئله بازنگری در اعمال و رفتار سال گذشته است.

وی افزود: انسان اگر در وظایف شرعی و حقوق الهی در سال گذشته تقصیر و قصور دارد باید تلاش کند که آن را جبران کند و اگر حق الناس بر عهده دارد تلاش کند که آن را جبران کرده و رضایت مردم را جلب کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: از الطاف خداوند در سال جدید این است که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار گرفته ایم و با آغاز سال جدید شمسی در حقیقت سال معنوی مسلمین در ماه مبارک رمضان آغاز می شود که باید تلاش شود در این ایام تغییر و تحول معنوی در وجود انسان ایجاد شود.

وی تصریح کرد: باید در این ایام از باقی مانده ماه شعبان استفاده کرده و خود را آماده درک ماه رمضان نماییم.

قریشی در این پیام نوروزی تاکید کرد: در ایام عید و در آستانه ماه مبارک رمضان نباید از مسئله مواسات غافل شویم و باید به فقرا و محرومین کمک کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در ایام نوروز از صله ارحام غافل نشده و در صورت وجود محدودیت های کرونایی با تماس تلفنی از حال اقوام و نزدیکان مطلع شویم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در انتخابات پیش رو با شرکت حداکثری و انتخاب درست تلاش کنیم تا دولتی جوان و حزب الهی و انقلابی مدیریت اجرایی کشور را عهده دار شده تا مشکلات مردم با تلاش های آن ها برطرف شود.

وی در ادامه نیز بیان کرد: برای آحاد جامعه مخصوصاً برای هم استانی های عزیز آرزوی توفیق و سلامتی روز افزون دارم.

امیدواریم دولت در ماه‌های پایانی خدمت‌رسانی خود بتواند مشکلات اقتصادی را بر طرف کند

آیت الله حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان همزمان با فرا رسیدن سال نو پیامی را صادر کرد. در این پیام آمده است: حلول سال ۱۴۰۰ را محضر شریف همه مردم عزیز به خصوص هم استانی‌های عزیز تبریک عرض می‌کنم. تقارن سال جدید با اعیاد شعبانیه، خصوصا ولادت با سعادت منجی عالم بشریت را به فال نیک می‌گیریم، ما در سال ۱۴۰۰ هم در ابتدای سال با نیمه شعبان همراهی می‌کنیم و با توسل و توجه به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام، مخصوصا حضرت بقیه الله اعظم سال را شروع خواهیم کرد و هم در انتهای سال با اسم حضرت(عج) سال به پایان می رسد و لذا امیدواریم خداوند متعال توفیق عنایت کند و کشور، رهبر و مردم عزیز ما در این سال مشمول دعای خیر حضرت بقیه الله اعظم قرار بگیرند و با عنایات و توجهات حضرت، مشکلاتی که در سال‌های گذشته با آن روبرو بودیم، با عنایات اهل بیت علیهم اسلام برطرف شود.

 سال ۱۳۹۹ با همه سختی‌هایی که داشت به پایان رسید، “إِنَّ مَعَ العُسرِ یُسرًا”، تمام سختی‌ها یک روز به پایان می‌رسد؛ در سال ۱۳۹۹ علاوه بر مشکلات معیشتی که با آن روبرو بودیم، که حتی رهبر معظم انقلاب فرمودند، مشکلات بازار و مشکلات اقتصادی دل ما را غصه دار کرده، علاوه بر همه این مسائل کشور با ویروس منحوسی به نام ویروس کرونا که سختی‌ها را گاهی از موارد مضاعف کرد، روبرو شدیم.

البته در کنار همه تجربه‌های تلخی که امسال داشت، با صحنه‌های بسیار زیبایی نیز مواجه بودیم، که لازم است از کادر درمان و از همه کسانی که در سنگر دفاع از سلامت مردم عزیز ما با همت و مجاهدت تلاش کردند نام ببریم و یاد کنیم.

خیلی از عزیزان ما در کادر درمان برای حفظ سلامتی این کشور جان خود را از دست دادند. دولتمردان ما، مردم ما و همه عزیزان در این راه همراهی کردند و الحق و الانصاف توانستیم در مقابله با این ویروس در سطح دنیا برآیند خیلی خوبی را داشته باشیم.

در کنار همه این موارد شاهد کمک‌های مومنانه، نوع دوستی و توجه به مشکلات همدیگر در سال ۹۹ بودیم، و اگر کرونا فضای سخت اقتصادی ایجاد کرد، اما با ورود خیرین، گروه‌های جهادی و همه دغدغه مندان و کسانی که می توانستند کاری انجام دهند، صحنه های زیبایی خلق شد که جا دارد از همه آنها تقدیر و تشکر کنیم.

سال ۱۴۰۰ در حالی آغاز می‌شود که امسال یک وظیفه بزرگی تحت عنوان انتخابات ریاست جمهوری بر دوش داریم، البته انتخابات شوراها نیز برگزار می‌شود، اما آنچه بیشتر مهم است، انتخابات ریاست جمهوری است، انتخاباتی که می‌تواند  سرنوشت کشور را تغییر دهد، انتخاباتی که می‌تواند اگر درست انجام شود و یک انتخاب اصلح صورت گیرد و یک دولت جوان مومن انقلابی سرکار بیاید، که واقعاً با تمام قدرت درصدد خدمت به کشور باشد، می‌تواند خیلی از معضلات اقتصادی کشور را برطرف کند.

قطعاً این انتخابات اثرگذاری های فراوانی هم در عرصه بین المللی دارد، هم در عرصه داخلی و هم در عرصه برطرف کردن مشکلات اقتصادی، و لذا امیدواریم همه مردم عزیز ما با همت بلند خود، سال پر خیر و برکتی را برای کشور رقم بزنند و بار دیگر، جهانیان را به حیرت وادار کنند.

امیدوار هستیم که انشالله دولت هم در ماه‌های پایانی خدمت رسانی خود، بتواند با همت بلند مشکلات اقتصادی را برطرف کند و با توجه به وضعیت معیشتی مردم در تأمین کالاهای اساسی در بازار اقدامات لازم را داشته باشد و خاطره خوبی از خود به جای بگذارد.

انشالله خداوند به همه خانواده های ما توفیق عنایت کند و سال پر خیر و برکتی را برای همه شما آرزومندیم ، و امیدواریم خداوند متعال حسن عاقبت، صحت و سلامت را به همه شما عزیزان عنایت بفرماید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=8340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});