• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

پاسخ معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در خصوص پیشنهاد پاشینیان

  • کد خبر : 83440
  • 06 آبان 1401 - 20:20
پاسخ معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در خصوص پیشنهاد پاشینیان
یاز اکو- ما تصمیم دولت ارمنستان مبنی بر ایجاد ۳ پست ایست بازرسی در مرز با آذربایجان را تقلیدی از اجرای تعهدات خود در بند ۹ بیانیه سه جانبه مورخ ۹ نوامبر ۲۰۲۰ می دانیم.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر، این مطلب را شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر آذربایجان گفت.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان گفت: زیرا اولاً با توجه به نتایج پایش انجام شده، جاده های منتهی به این نقاط به دلیل موقعیت زمینی و اقلیمی برای ارتباط مواصلاتی و حمل و نقل بین المللی ترانزیتی با نخجوان که یکی از اهداف احیای ارتباطات است، مناسب نیستند.

علاوه بر این به عنوان یک قاعده، پست های بازرسی با توافق طرفین بر اساس ارتباطات متقابل ایجاد می شود. هیچ توافقی با آذربایجان در این مورد وجود نداشته است. 

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان افزود: بنابراین دلیل اصلی عدم تحقق شرایط بند ۹ بیانیه معروف گشایش ارتباط حمل‌ونقل بین مناطق غربی آذربایجان و نخجوان این است که نظارت‌های انجام شده توسط ارمنستان مسیر بهینه را فراهم نکرده است. 

شاهین مصطفی اف افزود که توافق بر سر رژیم های ترانزیتی برای حمل و نقل بین المللی ترانزیتی و رژیم های ترانزیتی ساده برای حمل و نقل داخلی بر اساس اصل برابری نیز مهم است. بنابراین گمانه زنی ها و تقلید طرف ارمنی در این زمینه، ماهیت روند مذاکرات ۲۰ ماهه را مخدوش می کند، منجر به تاخیر آن و در نتیجه عدم انجام تعهدات ارمنستان می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});