• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3
رئیس جمهور آلمان هشدار داد:

جهان در حال ورود به مرحله تقابل است

  • کد خبر : 83476
  • 07 آبان 1401 - 10:00
جهان در حال ورود به مرحله تقابل است
یاز اکو - رئیس جمهور آلمان فرانک والتر اشتاین مایر هشدار داد : جهان در حال حرکت به سمت مرحله تقابل است و سال های سخت تری در پیش است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح، اشتاین مایر در یک سخنرانی مهم درباره پیامدهای شدید جنگ روسیه و اوکراین هشدار داد و تأکید کرد : آلمان باید با چالش های جدید و دشواری روبرو شود.

اشتاین مایر با اشاره به آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین گفت: ۲۴ فوریه نقطه عطفی در تاریخ بود و این جنگ به دوران صلح و ثبات پایان داد دورانی که آلمان ها از آن سود زیادی بردند.

وی طرح‌های ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را محکوم کرد و گفت : جنگ در اوکراین “نظم امنیتی اروپا را به ویرانه کاهش داده است” و ترس از تشدید تنش هسته‌ای را برانگیخته است.

اشتاین مایر گفت: “رئیس‌جمهور روسیه با وسواس امپریالیستی خود قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته، مرزها را به چالش کشیده و زمین‌ها را غصب کرده است. حمله روسیه حمله به تمام درس‌هایی است که جهان از دو جنگ جهانی آموخته است.”

رئیس جمهور آلمان گفت: پیامدهای جنگ، تهدیدات امنیتی جدید، بحران انرژی و تورم، مدل موفق اقتصادی آلمان را به شدت به چالش کشیده است.

وی گفت: “من معتقدم بسیاری از نگرانی های واقعی است چراکه ما عمیق ترین بحران را از زمان اتحاد مجدد آلمان تجربه می کنیم.”

وی افزود: زمان آشفتگی شدید اقتصادی، بحران انرژی و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها است. زمانی که در آن انسجام اجتماعی، اعتماد به دموکراسی، و حتی بیشتر – اعتماد به خودمان – آسیب دیده است.

اشتاین مایر از مردم خواست تا برای عبور از این دوره سخت همبستگی نشان دهند.

وی گفت: “با وجود همه نگرانی‌هایمان،فراموش نکنیم: ما از نظر اقتصادی قوی‌تر از بسیاری دیگر هستیم. ما مؤسسات تحقیقاتی خوب، شرکت‌های قوی و دولت کارآمد داریم.”

آلمان نسبت به رویارویی بلوک جدید محتاط است

رئیس جمهور آلمان تاکید کرد: برلین وابستگی خود به گاز و نفت روسیه را قطع خواهد کرد و با انجام اقدامات لازم با چالش های جدید سازگار خواهد شد، اما به تلاش های خود برای ارتقای گفت وگو و همکاری بین المللی پایان نخواهد داد.

وی تاکید کرد: یک رویارویی جدید بلوکی و تقسیم جهان به نفع ما نیست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83476

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});