• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

ظرفیت‌های بومی مناطق در شهرستان‌ها احیا شود

  • کد خبر : 83724
  • 09 آبان 1401 - 9:15
ظرفیت‌های بومی مناطق در شهرستان‌ها احیا شود
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌شرقی، یکی از راههای برون رفت از بن بست اقتصادی را احیای ظرفیت‌های بومی مناطق در شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: فرمانداران می‌توانند با شناسایی پتانسیل‌های هر شهرستان، ظرفیت‌های بومی منطقه را احیا کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عابدین خرّم، در جلسه شورای اداری شهرستان مرند خواهان افزایش فعالیت دولتمردان در جهت خدمت برای مردم و جلب رضایت آنان شد.

وی با اشاره به برخی طرح های عمرانی، ورزشی، صنعتی و هنری نیمه تمام در شهرستان مرند گفت: متاسفانه شهرستان مرند دارای چندین پروژه نیمه تمام است که این خود باعث سلب اعتماد مردم به دولت شده است.

یکی از اهداف دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است

استاندار آذربایجان شرقی افزود: دولت سیزدهم در تلاش برای اتمام طرحهای نیمه تمام و سپس آغاز پروژه جدید است که در شهرستان مرند کارخانه الیاف شیشه، ورزشگاه پنج هزار نفری و بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی از اولویت هستند و مشکلات کارخانه عالم آرا نیز توسط مسئولین مربوطه بررسی می شود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد احیای این کارخانه تولیدی نیز باشیم.

وی با تاکید بر حذف تشریفات زائد اداری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات در زمینه جذب سرمایه گذاری، وجود بروکراسی‌های اداری و محول کردن کارها توسط مدیران شهرستان به استان است که این رویه نیز باید توسط فرمانداران شهرستانها کاهش یابد تا شاهد حضور گسترده سرمایه گذاران در استان باشیم.

وی یکی از راههای برون رفت از بن بست اقتصادی را احیای ظرفیت‌های بومی مناطق در شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: فرمانداران می‌توانند با شناسایی پتانسیل‌های هر شهرستان، ظرفیت‌های بومی منطقه را احیا کنند تا علاوه بر برون رفت از بن بست اقتصادی زمینه اشتغال برای منطقه را نیز فراهم سازند.

کشاورزی و معادن از ظرفیتهای غنی در مرند است

خرّم، کشاورزی و معادن را از ظرفیت‌های غنی در شهرستان مرند دانست و گفت: شهرستان مرند در زمینه تولیدات کشاورزی یکی از شهرستان‌های برتر استان و کشور است که باید فرآوری محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار دهد و در زمینه معادن نیز با برگزاری جلسات و حل مشکلات معارضین محلی از این نعمت خدادادی به صورت بهینه استفاده شود.

استاندار آذربایجان شرقی، با بیان اینکه شهرستان مرند از نظر بهداشت و درمان در وضعیت مناسبی قرار نگرفته است افزود: شهرستان مرند دارای جمعیت بالای ۲۶۰ هزار نفر است که برای این تعداد حداقل یک بیمارستان ۴۴۲ تختخوابی نیاز است ولی در حال حاضر این شهرستان فقط یک بیمارستان یکصد تختخوابی فعال دارد و کلنگ بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی در سال ۱۳۹۵ بر زمین زده شده است و تاکنون فقط ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});