• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

صنعت چاپ در تمام صنایع حضور دارد/ رقابت ناسالم در صنعت چاپ استان

  • کد خبر : 83839
  • 10 آبان 1401 - 8:45
صنعت چاپ در تمام صنایع حضور دارد/ رقابت ناسالم در صنعت چاپ استان
یاز اکو - نائب رییس چاپخانه داران تبریز با اشاره به وجود ۷۰۰ واحد فعال در صنعت چاپ گفت: اگر قرار بر این باشد که این ۷۰۰ واحد فقط نیاز استان را تامین کنند، با مازاد واحد مواجه می شویم. همچنین گاه رقابت ناسالم مشاهده می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، علی عافیت با حضور در شبکه استانی سهند ضمن پرداختن به مشکلات صنعت چاپ بیان کرد: یک کشور و استان را واحدهای تولیدی و صنایع فعال پویا نگه می دارند.

وی گفت: باید نگاه خود را به صنعت چاپ تغییر و یا به روزرسانی کنیم.

وی افزود: برخی از مسئولان ما با صنعت چاپ آشنایی و آگاهی لازم را ندارند.

مدیر عامل چاپخانه عافیت با اشاره به اهمیت چاپ تشریح کرد: صنعت چاپ از اهمیت بالایی برخوردار است به گونه ای که به تمام صنعت ها دخل و تصرف دارد.

وی افزود: زمانی محصولی به بهترین شکل به فروش می رسد که بهترین بسته بندی را داشته باشد و این امر هم در مورد داخل کشور و هم خارج از کشور صدق می کند.

عافیت یکی دیگر چالش های صنعت چاپ را مشکل ماشین آلات بیان کرد و گفت: سیاست دولت ایناست که ناوگان را به سمت نوسازی شدن ببریم ولی عملا این امکان پذیر نمی باشد زیرا میانگین قیمت ماشین آلات یک میلیون یورو است.

وی ادامه داد: ماشین آلات صنعت چاپ قیمت بالایی دارند به همین دلیل ماشین های زیر مدل و کارکرده را خریداری می کنیم.

عافیت افزود: وارد کردن ماشین آلات چالش هایی دارد از جمله دریافت مجوز از سازمان صمت.

عافیت در خصوص مالیات ارزش افزوده بر صنعت چاپ بیان کرد: بلاتکلیفی صنعت در پرداخت مالیات است، زیرا قانون مالیات با تفاسیر متفاوت بیان می شود .

عافیت در خصوص تسهیلات بانکی برای صنایع چاپ گفت: ما به دلیل برخی موارد قانونی تا این زمان متوجه نشدیم که ما زیر مجموعه سازمان صنعت معدن و تجارت هستیم و یا زیر مجموعه اداره ارشاد.

وی ادامه داد : تبصره ۱۸ تسهیلات بانکی برای اداره صمت ۵ میلیارد می باشد و برای اداره ارشاد این تبصره در ردیف بودجه تسهیلات قرار ندارد.

نائب رییس چاپخانه داران تبریز دیگر چالش در صنعت چاپ را واردات کردن مواد اولیه دانست و گفت: به دلیل تولید مواد اولیه داخلی، گمرک و سازمان صمت اجازه واردات مواد اولیه را نمی دهد. در نتیجه به دلیل محدودیتهای ناشی از حمایت از تولید داخل مجبور به استفاده از مواد اولیه کم کیفیت داخلی هستیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه چاپ در تبریز گفت: به دلیل پایین بودن کیفیت و اطلاع رسانی در نمایشگاه های سال گذشته صنایع رغبتی برای حضور در نمایشگاه را ندارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});