• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

ساماندهی دستفروشان تبریز نیازمند اقدامات اساسی است

  • کد خبر : 84409
  • 15 آبان 1401 - 15:00
ساماندهی دستفروشان تبریز نیازمند اقدامات اساسی است
یاز اکو - رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی تبریز با تاکید بر ضرورت ساماندهی دستفروشان در این شهر، گفت: این کار نیازمند اقدامات اساسی و گام‌های مثبت از سوی شهرداری و سایر دستگاه های مرتبط است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، احد صادقی در نشست هم اندیشی اعضا و کارشناسان کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری این شورا با شهرداران و مدیران شهری افزود: بررسی دقیق وضعیت دستفروشان در سطح شهر ضروری بوده و دستورالعمل هایی وجود دارد که باید بر اساس آن ۱۱ دستگاه مرتبط وظایف خود را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی دستفروشان نیازمند همت و همکاری بیشتر همه این دستگاه ها است، اظهار داشت: شهرداری با توجه به سابقه و خدماتی که ارایه می کند، این ظرفیت را دارد که در داخل مجموعه خود اقداماتی را در این راستا انجام دهد.

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی تبریز با اشاره به اینکه دستگاه های مرتبط می توانند در این راستا پیشنهادات عملی خود را به شهرداری ارایه کنند، گفت: در حوزه هایی مانند مسائل قضایی و انتظامی که شهرداری نمی تواند به هیچ عنوان در آن ها ایفای نقش کند، باید هماهنگی های لازم انجام شود.

صادقی، ادامه داد: تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه باید با اطلاع و مدنظر قرار دادن مشکلات و موانع موجود برای دستفروشان و شهرداری انجام شود تا نتیجه مطلوبی داشته باشد.

لزوم توجه به مشکلات دستفروشان و استفاده از تجربیات شهرهای مختلف

نایب رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: وانت بارها در برخی مناطق چند برابر شده اند و باید غیرعجولانه و با استفاده از تجربیات قبلی شهرداری تبریز و سایر شهرها، طرح مناسبی را برای ساماندهی دستفروشان این شهر ارایه و بر اساس برنامه ریزی حرکت کرد.

غلامرضا احمدی، با بیان اینکه پیچیدگی مسائل اجتماعی قابل توجه است، افزود: باید در ابتدا جلوی عامل دست فروشی مانند بیکاری و مهاجرت را گرفت و برای موفقیت در این طرح باید تمام جوانب موضوع مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم جامع و کاملی در این خصوص گرفته شود.

در این جلسه اعضای کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی تبریز با ارایه پیشنهادت و نظرات خود بر لزوم توجه به مشکلات دستفروشان و شهرداری و استفاده از تجربیات شهرهای مختلف در ساماندهی این قشر تاکید کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});