• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

نتیجه نظارت و بازرسی بر بازار آرد و نان باید برای مردم ملموس باشد

  • کد خبر : 84433
  • 16 آبان 1401 - 9:00
نتیجه نظارت و بازرسی بر بازار آرد و نان باید برای مردم ملموس باشد
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی گفت: گزارش‌ها حاکی از افزایش نظارت و بازرسی بر وضعیت بازار آرد و نان در استان است، اما نتیجه این نظارت‌ها برای مردم ملموس نیست و مردم نسبت به اثرگذاری این نظارت‌ها اطمینان خاطر ندارند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، عابدین خرّم، در جلسه کارگروه اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار استان با موضوع بررسی آخرین وضعیت بازار آرد و نان، اظهار کرد: ناظران و بازرسان باید ضمن حضور میدانی، برخوردهای قانونی با متخلفان را رسانه‌ای و نتیجه را بدون ملاحظه به مردم اعلام کنند.

وی با اشاره به نتایج یک نظرسنجی صورت‌گرفته از شهروندان تبریزی، گفت: در این نظرسنجی اعلام شده است که مدت زمان انتظار در صف‌های نان بعد از اجرای مردمی‌سازی یارانه‌ها افزایش یافته است؛ این در حالی است که هم سهمیه آرد نانوایی‌ها بیشتر شده و هم تعداد نانوایی‌ها.

خرّم ادامه داد: در حال حاضر از نظر تعداد نانوایی در تبریز کمبود نداریم، اما مردم در تهیه نان با مشکل مواجهند که نشان‌دهنده خروج آرد از شبکه و تخلف در زمان قانونی فعالیت نانوایی‌ها است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: با وجود افزایش نظارت و بازرسی بر بازار آرد و نان و برنامه‌ریزی فرمانداران در این خصوص، هنوز هم شاهد تخلفاتی در این حوزه هستیم و به نظر می‌رسد نظارت‌ها و برخوردها باید نظام‌مند شده و بازتاب اجتماعی هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم نان مورد نیاز خود را از نانوایی‌ها تهیه می‌کنند و سامان‌دهی وضعیت آرد و نان، نقش مهمی در رضایت‌مندی مردم دارد، افزود: صنوف و اتحادیه‌های مربوطه نیز در این زمینه باید با مسئولان همراهی کنند.

خرّم همچنین بر تقویت نظارت مردمی در حوزه آرد و نان تأکید کرد و گفت: برای جلب همراهی مردم، باید مشارکت آنها را طلب کنیم که لازمه این کار، گفت‌وگو با مردم و بیان واقعیت‌ها به آنان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84433

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});