• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

اعطای زمین رایگان برای احداث خانه ویلایی در برخی از شهرهای اردبیل / متقاضیان اجازه خرید و فروش ندارند

  • کد خبر : 84506
  • 16 آبان 1401 - 14:30
اعطای زمین رایگان برای احداث خانه ویلایی در برخی از شهرهای اردبیل / متقاضیان اجازه خرید و فروش ندارند
یاز اکو - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت رشد و ترقی برخی شهرهای کوچک در اجرای طرح جهش تولید مسکن، گفت: در برخی شهرها دولت نسبت به واگذاری زمین رایگان برای احداث خانه ویلایی اقدام می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در شورای مسکن استان اردبیل گفت: در برخی شهرها دولت نسبت به واگذاری زمین رایگان برای احداث خانه ویلایی اقدام می‌کند و این زمین‌ها منحصرا برای احداث واحد مسکونی بوده و متقاضیان اجازه خرید و فروش آن را ندارند.

وی ادامه داد: این ظرفیت به غیر از مراکز شهرستان‌ها در سایر شهرها هم ایجاد شده و گامی برای حفظ جمعیت منطقه و یا مهاجرت معکوس اهالی آن است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: در خصوص تأمین زمین برای کاربری‌های عمومی مورد نیاز در حاشیه واحدهای ویلایی جهش تولید مسکن نیز واگذاری زمین‌های دولتی با کاربری عمومی از سوی بنیاد مسکن به راه‌ و شهرسازی ضروری است.

میرجعفریان بر سرعت‌بخشی به اجرای فونداسیون در برخی نقاط باقی‌مانده برای احداث واحدها تاکید کرد و گفت: بانک‌ها باید توجه ویژه‌ای به تنظیم قراردادهای تسهیلات و تعیین تکلیف آن داشته باشند.

تنظیم قرارداد احداث بیش از ۶هزار واحد جهش تولید مسکن 

محبوب حیدری، مدیرکل راه‌وشهرسازی استان اردبیل نیز در این نشست اظهار کرد: تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان طرح جهش مسکن در استان اردبیل ۹۳هزار و ۳۵۱ نفر بود که متقاضیان نهایی ۳۲هزار و ۱۵۵ نفر و واریزکنندگان وجه نیز ۵ هزار و ۹۰۴ نفر در اردبیل و ۳هزار و ۴۰۰ نفر در شهرستان‌ها هستند.

حیدری گفت: تعداد متقاضیان تخصیص پروژه شده در استان اردبیل ۵ هزار و ۶۲۲ نفر و تعداد واحد دارای قرارداد ساخت در استان ۶ هزار و ۷۹۸ واحد است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84506

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});