• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

مرتضی صفری به عنوان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی معرفی شد

  • کد خبر : 84521
  • 17 آبان 1401 - 8:45
مرتضی صفری به عنوان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی معرفی شد
یاز اکو - مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد و مرتضی صفری به عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.

به‌ گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، جلیل جباری مدیرکل سابق، معاونان و تعدادی از فعالان گردشگری و صنایع‌دستی استان در هتل جهانگردی ارومیه برگزار شد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این مراسم اظهار کرد: در ایام عید برخی استان‌های شمال غرب کشور گوی سبقت را از دیگر استان‌های مسافرپذیر کشور در جذب گردشگر ربوده بودند که در این میان آذربایجان غربی نیز می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگر در منطقه شمال غرب کشور داشته باشد.

جواد واحدی اضافه کرد: باید سرانه جذب گردشگر در آذربایجان غربی با تقویت زیرساخت‌ها افزایش یابد و این استان با توجه به مرزی بودن و برخورداری از یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد.

وی ادامه داد: میراث‌فرهنگی هویت ملی ما است و برای حفظ این هویت اقدامات خوبی در آذربایجان غربی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به شروع اجرای پروژه شمس تبریزی خوی و سایت‌موزه باز چالدران اشاره کرد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: باید همگی با همکاری یکدیگر برای ارتقای جایگاه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تلاش کنیم.

واحدی خاطرنشان کرد: مسئولان استانی اعم از استاندار و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی دغدغه توسعه گردشگری و حفظ میراث‌فرهنگی را دارند و همین موضوع باعث رشد شاخص‌ها در این حوزه‌ها شده است.

وی بیان کرد: آقای صفری از مدیران موفق، باتجربه و بومی و باتجربه ۱۷ سال مدیر کلی در حوزه‌های فرهنگی بوده و امید است در سایه شناخت و تجربه وی و تعاملات با مسئولان استانی راه توسعه گردشگری آذربایجان غربی هموارتر از گذشته شده و در حوزه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی شاهد رشد چند برابری آمارها باشیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: آقای جباری نیز در طول هشت سال خدمت خویش در آذربایجان‌غربی به عنوان یک مدیرکل پرتلاش و ساعی اقدامات مثبت زیادی انجام داده است که جا دارد از زحمات وی در این مدت قدردانی کنیم.

وی تصریح کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آمادگی دارد تا برای توسعه گردشگری در آذربایجان غربی تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران پرداخت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی هم در این مراسم تصریح کرد: معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان نقش مهمی در جذب گردشگر دارد و باید برای معرفی هر چه بیشتر این ظرفیت‌ها تلاش کرد.

جواد کرمی بیان کرد: آذربایجان‌غربی بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر ثبت ملی دارد و باید سرمایه‌گذاری در استان‌ها متناسب با تعداد آثار تاریخی آنها باشد.

ضرورت راه‌اندازی نهضت خیران میراث‌فرهنگی در آذربایجان غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم در این مراسم اظهار کرد: معتقد هستم امروزه حوزه فرهنگ مهم‌ترین حوزه مغفول در کشور بوده که متاسفانه مورد کم‌لطفی قرار گرفته و کمترین بودجه نیز به این حوزه اختصاص دارد.

مرتضی صفری تصریح کرد: اگر امروزه شاهد ایجاد فاصله بین نسل جدید و بزرگان هستیم دلیلش جنگ ترکیبی دشمن بوده که باعث شده است جوانان از هویت و گذشته خویش فاصله بگیرند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: از امروز صفحه جدیدی را برای خدمت به مردم استان باز می‌کنیم و در این مسیر همگان در جایگاه خویش برای تحقق اهداف و برنامه‌های این اداره‌کل باید تمام تلاش خویش را به کار گیرند.

صفری خاطرنشان کرد: تاکنون ما نتوانستیم آنگونه که باید و شاید از ظرفیت‌های استان به‌خوبی استفاده کنیم و باید برای استفاده از این ظرفیت هرکس در جایگاه خویش به وظیفه‌اش به نحو احسن عمل کند.

وی بیان کرد: باید مزیت‌های نسبی استان در مقایسه با کشورها و استان‌های همجوار شناسایی شده و با سرمایه‌گذاری بر روی این مزیت‌ها برای جذب گردشگر برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: برای توسعه استان، اتاق فکری با همکاری اساتید دانشگاه ٰنخبگان و فعالان عرصه گردشگری و سرمایه‌گذاری استان تشکیل خواهد شد و از ظرفیت عظیم همه این عزیزان استفاده خواهد شد .

صفری راه ‌اندازی نهضت خیران میراث‌فرهنگی، پیگیری موضوع میدان امام و احیای بافت تاریخی ارومیه ، تقویت زیرساخت‌های بناهای تاریخی، افزایش اعتبارات، تقویت حوزه‌های مختلف گردشگری اعم از سلامت، مذهبی، طبیعت، دفاع مقدس ، و … تکمیل موزه‌های تخصصی، برپایی نمایشگاه‌های فصلی و دائمی و تقویت دیپلماسی فرهنگی با کشورهای همجوار را از جمله برنامه‌های خود برشمرد .

اجرای ۱۶ پروژه موزه‌ای در آذربایجان‌غربی

مدیرکل سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این مراسم ضمن تشکر از همه کارکنان این مجموعه اظهار کرد: از زمانی که بنده در سال ۹۳ این وظیفه را عهده‌دار شدم تاکنون تمام تلاش خود را به کار برده‌ام تا صادقانه و خالصانه در خدمت توسعه گردشگری، سرمایه‌گذاری، حفاظت از میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان باشم .

در پایان این مراسم از زحمات جلیل جباری مدیرکل پیشین تجلیل و مرتضی صفری به‌عنوان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی منصوب شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84521

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});