• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

یکهزار و ۳۰۹ هکتار شهرک دامپروری و گلخانه ای در آذربایجان شرقی در دست اجراست

  • کد خبر : 99162
  • 01 فروردین 1402 - 14:00
یکهزار و ۳۰۹ هکتار شهرک دامپروری و گلخانه ای در آذربایجان شرقی در دست اجراست
یاز اکو - مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی یکهزار و ۳۰۹ هکتار شهرک گلخانه ای و دامپروری در بخش دام و طیور استان در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، میرمحسن موسوی، روز سه شنبه افزود: در بخش دام و طیور، یک شهرک طیور برای سرمایه گذاری واگذار شده و در قالب زنجیره طیور اجرا می شود که هم اکنون مطالعات لازم برای سرمایه گذاری یک مگاپروژه به مساحت یک هزار هکتار در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در بخش دام، شهرک دامپروری تبریز به مساحت ۱۱۴ هکتار در حال اجرا و در شرف بهره‌برداری است و کل طرح در سه ماه نخست سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می رسد.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پروژه‌های سال جاری این شرکت در بخش گلخانه، اجرای ۱۹۵ هکتار است که در این بخش حدود ۱۵ هکتار در شهرک‌های گلخانه‌ای کلیبر، عجب‌شیر و ملکان به بهره‌برداری رسیده است.

موسوی، ادامه داد: همچنین مطالعات لازم برای اجرای پروژه های دیگر در بخش گلخانه و شیلات در مناطق مختلف استان نظیر پایاب سدهای حاجیلرچای، عمارت، سهند، شهریار و آیدوغموش در حال انجام بوده و اجرای آن ها از سال آینده آغاز می شود.

وی با قدردانی از همکاری های انجام شده با این شرکت در آذربایجان شرقی، یادآور شد: دولت با پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران مساعدت های لازم را انجام می دهد و با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها، انتظار می رود تسهیلات بانکی که به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود متناسب با افزایش قیمت‌ها باشد تا سرمایه‌گذاران بتوانند به تعهداتی که به شرکت‌ شهرک های کشاورزی و جامعه دارند، عمل کنند.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال به دلیل محدودیت منابع، مطابق انتظارات سرمایه‌گذاران، عمل نکردیم، گفت: برای حل این موضوع قدم‌هایی برداشته شده تا منابع مالی جدید تعریف شود و دولت نیز در خصوص تامین کسری تسهیلات اقدام جدی می کند تا پروژه‌ها به موقع به بهره برداری برسند.

موسوی، با اشاره به اخذ موافقت راه‌اندازی پایانه گل و گیاه در استان از هیات مدیره شرکت، افزود: در سال آینده مقدمات اجرای این پروژه با همکاری سرمایه‌گذاران علاقه مند اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح، مرز جلفا بیشتر مورد توجه است، اظهار کرد: اگر در شهرستان‌های دیگر هم مناطق مستعدی وجود داشته باشد، نسبت به بررسی آن اقدام خواهد شد.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان شرقی هدف از احداث این پایانه ها را صادرات سبزی و صیفی اعلام کرد و گفت: در کنار صادرات صیفی جات، زمینه صادرات سایر محصولات کشاورزی دیگر نیز میسر می شود.

موسوی، با بیان اینکه پتانسیل منابع آب نسبتا خوبی در برخی نقاط آذربایجان شرقی وجود دارد و این منطقه بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاری سودآور است، از سرمایه گذاران خواست در این بخش سرمایه گذاری کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی در زمینه گل و گیاه، سبزی و صیفی گلخانه‌ای با اختلاف بسیار زیاد در صدر تولیدکنندگان قرار دارد، سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در محیط های کنترل شده می توانند با خاطری آسوده نسبت به سرمایه گذاری در استان اقدام کنند و این سرمایه گذاری منجر به افزایش درآمد ارزی کشور و رفاه در جامعه می شود.

از مجموع یک میلیون و ۲۰۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی، ۸۰۰ هزار هکتار دیم، ۳۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی آبی و ۱۰۶ هزار هکتار شامل باغات آبی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=99162

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});