• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
رصد هفتگی گفته‌ها و فعالیت‌های نمایندگان شمالغرب توسط ذره‌بین یازاکو

از دو حق بزرگ اردبیل بر گردن ایران اسلامی تا تاثیر ناچیز تورمی رشد حقوق‌ها

  • کد خبر : 84906
  • 21 آبان 1401 - 15:27
از دو حق بزرگ اردبیل بر گردن ایران اسلامی تا تاثیر ناچیز تورمی رشد حقوق‌ها
یاز اکو- ذره‌بین یاز اکو تحرکات، گفته‌ها، مواضع و فعالیت‌های هفته‌ای نمایندگان شمال‌غرب در مجلس را رصد می‌کند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته دوم آبان ماه سال ۱۴۰۱ شاهد اظهارنظرهای نمایندگان مجلس در خصوص وقایع اخیر و سایر موضوعات بوده‌ایم. در ادامه نگاهی گذرا به تحرکات بهارنشینان می‌اندازیم.

 

نماینده مردم مراغه و عجب‌ شیر در مجلس: موتور تقویتی اغتشاشات غربی‌ها بودند

 

علی علیزاده؛ نماینده‌ی مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی در رابطه با وقایع اخیر گفته است: اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر در ایران که به بهانه‌ی مرگ مهسا امینی اتفاق افتاد با مداخله‌جویی‌های تعدادی از کشورهای غربی و آمریکا همراه بود و همچنین رسانه‌های فارسی زبان مستقر در لندن نیز به آتش این اغتشاشات دامن زدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، غربی‌ها را موتور تقویتی اغتشاشات اخیر دانسته و گفته است: آنها رسما دخالت کردند و در این باره تحریم‌هایی را نیز اعمال کردند که نتایج آن را خواهند دید. این‌گونه نخواهد بود که غربی‌ها همیشه هر غلطی که بخواهند در ایران انجام دهند و ایران نیز هیچ جوابی به آنها ندهد. 

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس: طبیعی است شاید در نیروی انتظامی، افراد متخلفی حضور داشته باشند

 

احمد علیرضابیگی؛ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در رابطه با انتشار کلیپ‌هایی از تخریب اموال عمومی توسط نیروی انتظامی گفته است: در این یک ماه و نیم گذشته، فیلم و عکس‌هایی از دل اعتراضات منتشر شد که نشان از تخریب اموال مردم توسط نیرو‌های امنیتی دارد. وقتی شورش و بحران اتفاق می‌افتد، بروز هر حادثه‌ای امکان‌پذیر است و از این‌رو شاید چهار تا مامور نیروی انتظامی هم تخلف کنند. 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها ادامه داده است: اینکه انتظار داشته باشیم نیروی انتظامی بیاید در این شرایط حساس، نتیجه‌ی رسیدگی خود در خصوص مامورانش و فیلم‌های تخریب که از آنها منتشر شده را گزارش دهد، شاید در این فضا، فعلاً کار مناسبی نباشد زیرا در شرایط کنونی باعث تضعیف نیروی انتظامی خواهد شد. در کشور ما، گاهی کار‌ها با فشار افکار عمومی سرعت می‌گیرد که اصلاً نباید گذاشت کار به آن نقطه برسد. مثلاً در خصوص بی‌احترامی یکی از نمایندگان مجلس به یک مامور نیروی انتظامی، فارغ از اینکه واقعاً چه اتفاقی افتاده بود، این فشار افکار عمومی بود که باعث تسریع در رسیدگی به موضوع شد. حال اگر فشار افکار عمومی بالا گرفت که باز تاکید می‌کنم نباید گذاشت به این مرحله برسد، باید پاسخگو بود وگرنه پیامد‌های ناخوشایند در آینده به همراه خواهد داشت.

 

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس: هزینه‌ی تاخیر در احداث سد کلاسر ۲۸۳ میلیارد تومان است

 

ولی اسماعیلی؛ نماینده‌ی مردم گرمی و انگوت در مجلس از تاخیر در تکمیل سد کلاسر گرمی گفته است: در حال حاضر عملیات اجرایی سد کلاسر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، این در حالی است که در زمان آغاز پروژه، تکمیل این سد تنها به ۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و امیدواریم در کمتر از یک ماه، عملیات اجرایی این سد آغاز شود.

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس: ایران در تولید علم در سطح جهانی رتبه ۱۴ را در ۲۲۰ کشور به خود اختصاص داده است

 

علیرضا منادی؛ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی بازدید از دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی گفته است: ایران کشور جهان سومی نیست، ایران در تولید علم در سطح جهانی رتبه ۱۴ را در ۲۲۰ کشور به خود اختصاص داده است و طبق مجله‌ی نیوساینتیست آمریکا ایران در زمینه‌ی علمی در این ۳۰ سال اخیر به اندازه‌ی ۳۰۰ سال پیشرفت داشته است.

 

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی: اردبیل ۲ حق بزرگ بر گردن نظام اسلامی ایران دارد

علی نیکزاد؛ نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اردبیل دو حق بزرگ بر گردن نظام اسلامی ایران دارد؛ یکی به رسمیت شناختن مذهب تشیع و دیگری تلاش برای حفظ یکپارچگی ایران اسلامی، گفته است: دکترین آمریکا و اروپا به عنوان مخالفان جمهوری اسلامی ایران تجزیه‌ی انقلاب اسلامی است تا این کشور را با قومیت‌های مختلف به کشورهای ذره و کوچک تبدیل کند، اما خواب دشمن در این زمینه هیچ وقت تعبیر نخواهد شد چرا که کردستان، آذربایجان و اقوام بلوچ و عرب در کنار هم ایران یکپارچه را مورد صیانت و حفاظت قرار می‌دهند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی دلیل اتفاقات اخیر را ترجیح دادن دنیا بر آخرت دانسته و افزوده است: بسیاری از ما امروز گرفتار دنیاطلبی شدیم و آخرت خود را فراموش کرده‌ایم.

وی همچنین با انتقاد از انتصابات دولت ادامه داده است: در انتصابات خیلی‌ها ذلت را بر عزت ترجیح دادند و بنده از این شرایط متعجب هستم. باید بگویم که به رغم اینکه دو دوره مسئول رئیس ستاد رئیسی بوده‌ام، برای من قابل هضم نیست که در این دنیاطلبی ما به کجا می‌خواهیم برسیم.

 

نماینده اردبیل و خلخال در مجلس شورای اسلامی: رشد حقوق‌ها تاثیر تورمی ناچیزی دارد

 

سید غنی نظری خانقاه؛ نماینده‌ی اردبیل و خلخال در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقادات درباره اثرات تورمی رشد حقوق کارمندان در نیمه‌ی دوم سال گفته است: نمی‌توان به بخشی از مردم گفت که شما صبر کنید تا در آینده ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. نکته‌ی دیگر اینکه بالاخره با توجه به برخی از سیاست‌های اعمالی، قیمت برخی از کالا‌های اساسی هم کاهش پیدا کرده است. با این اقدام حتی ممکن است با افزایش تورم هم مواجه شویم و این موضوع را منتفی نمی‌دانیم، اما پیش‌بینی می‌کنیم که اثر آن خیلی زیاد نباشد.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی: حادثه‌ی شیراز یک سوءاستفاده کثیف از حوادث خیابانی در ایران بود

وحید جلال زاده؛ نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حمله‌ی تروریستی شاه‌چراغ، ایران را بازیگر اصلی در عرصه‌ی روابط بین‌الملل دانسته و اضافه کرده است: حادثه‌ی شیراز یک اشتباه راهبردی امریکایی‌ها بود. این حادثه به معنای به بن‌بست رسیدن پروژه‌ی خیابانی بود که ما از آنها انتقام خواهیم گرفت. ما یک انتقام سخت‌افزاری داریم که موشک‌باران از قرارگاه حمزه و پایگاه نیروی زمینی سپاه در شمال غرب کشور به مقرهای ضدانقلاب در دفاع از منافع ملی، نمونه‌ی آن بود و ما برای انتقام سخت‌افزاری لحظه دریغ نخواهیم کرد. نیروهای نظامی هم قطعا در زمان و جای خود انتقام سخت‌افزاری را خواهند گرفت و جواب لازم را به این گروهک در به در داعشی خواهد داد، اما انتقام اصلی از طراح اصلی است که آمریکایی‌ها خواهند بود.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی: استیضاح وزیر صمت به مصلحت نیست

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر؛ نماینده‌ی مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی، استیضاح وزیر صمت را در شرایط فعلی به مصلحت کشور ندانسته و گفته است: شخصا موافق استیضاح نیستم. چرا که در این شرایط سخت اقتصادی، هرگونه خلاء در راس وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت می‌تواند موجب ایجاد التهاب در بازار و غیر قابل کنترل شدن آن شود.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی: مجلس مصوبات خوبی در حمایت از محرومان داشته است

مصطفی طاهری؛ نماینده‌ی مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت برنامه‌های قابل قبولی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم دارد، خبر از تصویب طرح‌هایی در مجلس در راستای حمایت از محرومین داده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});