• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

سونگون در مسیر توسعه و تولید کاتد؛

  • کد خبر : 85096
  • 23 آبان 1401 - 18:00
سونگون در مسیر توسعه و تولید کاتد؛
یازاکو- امروز عملیات خاکبرداری محل کارخانه اسید سولفوریک طرح 200 هزار تنی مس سونگون با حضور مدیر مجتمع، و تعدادی از مدیران ارشد مس سونگون آغاز گردید.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، دکتر عباس زاده با اشاره به عزم راسخ شرکت ملّی صنایع مس ایران در جهت پیشبرد طرح های توسعه مجتمع مس سونگون گفت: کارخانه تولید اسید سولفوریک، یکی از ۵ کارخانه تکمیل زنجیره ارزش تولید مس کاتد هست. خداوند را شاکریم که امروز توفیق یافتیم شاهد آغاز عملیات خاکبرداری محل احداث ناحیه مخازن ذخیره سازی اسید و منطقه بارگیری و حمل آن، در محدوده ای به وسعت تقریبی ۴ هکتار باشیم.

مدیر مجتمع مس سونگون با اشاره به اجرای این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) افزود: طبق برآورد اولیه عملیات خاکبرداری ۱٫۵ میلیون متر مکعب در بازه زمانی ۷ ماهه اجرا خواهد شد که حدود ۷۰ دستگاه ماشین آلات شامل بلدوزر، لودر، ماشین آلات حفاری، کمپرسی و …، در این امر مشغول فعالیت خواهند بود و این عملیات در راستای تسریع در اجرای این پروژه همزمان با انجام مراحل مهندسی کارخانه اسید جریان پیدا نمود تا در خصوص برنامه زمانی، پیشرفت کار را داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت ۸۲۰ هزار تنی این کارخانه در سال افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، این پروژه در طول ۳۶ ماه اجرا و انشالله در آبان ماه سال ۱۴۰۴به مرحله بهره برداری خواهد رسید. سرمایه گذاری اولیه پروژه حدود ۹ هزار میلیارد ریال و ۱۰۵ میلیون یورو خواهد بود.

مدیر مجتمع مس سونگون با اشاره به صیانت از محیط زیست بعنوان خط قرمز شرکت مس و مجتمع مس سونگون ادامه داد: علاوه بر ماهیت اصلی این طرح که منجر به تبدیل گازهای خروجی کارخانه ذوب به محصول اسید سولفوریک خواهد بود، در طراحی آن از بروزترین سیستم های صیانت از محیط زیست استفاده گردیده است به قسمی که خروجی آلاینده های آن منطبق و بلکه بالاتر از حد استانداردهای کشور و توصیه های بانک جهانی است.

دکتر عباس زاده در خاتمه سخنانشان ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت ملّی صنایع مس ایران گفت: نگاه تیم مدیرتی شرکت مس به طرح های توسعه خود و علی الخصوص مجتمع مس سونگون، یک نگاه فرا منطقه ای، ملّی و تدبیرانه هست و انشالله با اخبار خوبی که این روزها در خصوص ذخایر زمین شناسی، توسعه، پیشرفت طرح های توسعه و … این مجتمع شنیده می شود انشالله در آینده نه چندان دور با رشد و بالندگی این مجموعه عظیم صنعتی، تحولات و شکوفایی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، اشتغال زایی و … در منطقه و کشور عزیزمان ایران، محسوس و قابل لمس خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85096

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});