• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

دولت از بخش خصوصی برای خرید کشتی‌های تجاری حمایت می‌کند

  • کد خبر : 85394
  • 27 آبان 1401 - 10:30
دولت از بخش خصوصی برای خرید کشتی‌های تجاری حمایت می‌کند
یاز اکو - معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از برنامه ریزی دولت برای کمک به بخش خصوصی در زمینه خرید کشتی‌های تجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مهدی صفری در دیدار با جمعی از فعالان بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی در محل اتاق تبریز با اشاره به رایزنی ها برای خرید کشتی به منظور کمک به بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل دریایی گفت: در حوزه دریای خزر نیز دولت برای خرید کشتی یاریگر بخش خصوصی خواهد بود.

وی با اشاره به ایجاد مرکز تجارت در روسیه ، گفت: اتاق تبریز نیز می تواند پیگیری های لازم در این خصوص را داشته باشد.

صفری عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا را ضامن ورود ایران به بازارهای اوراسیا و کشورهای همسایه دانست و گفت: اعزام هیات تجاری از استان به روسیه و قزاقستان می تواند راهگشا باشد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: همچنین باید از عضویت ایران در پیمان شانگهای نیز بهره ببریم و به بازار کشورهای عضو توجه ویژه داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر در بسته بندی محصولات به خصوص محصولات کشاورزی گفت: هم اکنون بسیاری از محصولات کشاورزی و میوه های تولیدی کشور با قیمتی ارزان تر از مقدار واقعی صادر می شوند در حالی که با سرمایه گذاری در بخش توسعه بسته بندی می توانیم شاهد ارزش افزوده بالایی در این بخش باشیم.

یونس ژائله، رییس اتاق تبریز نیز در این نشست اظهار داشت: باید از فرصت تجاری که در بازار روسیه ایجاد شده به خوبی بهره برد که در این راستا می توان شاهد مذاکراتی برای ایجاد مرکز تجاری کشور و به خصوص استان آذربایجان شرقی در این کشور باشیم.

وی همچنین با تاکید بر لزوم اجرایی شدن مگاپروژه هایی در حوزه حمل و نقل گفت: در حوزه کشتیرانی، شرکت های بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده اند تا برای خرید این کشتی ها مشارکت لازم را داشته باشند تا به دنبال آن، کالاهای ایرانی به بازار دیگر کشورها همچون آفریقا ارسال شود.

ژائله افزود: این امر تنها با بخش خصوصی قوی و حمایت همه جانبه بخش دولتی محقق خواهد شد.

رییس اتاق تبریز ادامه داد: اگر بخواهیم تجارت موفقی در دنیا داشته باشیم، باید بخش خصوصی قوی و بزرگی داشته باشیم و اصل ۴۴ در این خصوص باید به درستی اجرایی شود تا شاهد بخش خصوصی قوی در کشور باشیم.

در این جلسه جمعی از فعالان اقتصادی استان نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه امروز در همایش توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز شرکت و سخنرانی کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85394

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});