• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

نباید منابع و تسهیلات بانکی صرف چیزی غیر از تولید شود

  • کد خبر : 85735
  • 29 آبان 1401 - 17:00
نباید منابع و تسهیلات بانکی صرف چیزی غیر از تولید شود
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات از کارگروه تسهیل، باید برنامه احیا داشته باشند، گفت: در شرایطی که بانک‌ها با محدودیت منابع مواجهند و همین منابع اندک را هم به دلیل اولویت‌های دولت به بخش تولید اختصاص می‌دهند، نباید منابع و تسهیلات بانکی صرف چیزی غیر از تولید شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، عابدین خرّم، روز یکشنبه، ۲۹ آبان ماه، در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با بیان اینکه تولید و اشتغال، خط قرمز کارگروه تسهیل است، گفت: هرگونه تسهیلاتی که از سوی این کارگروه به واحدهای تولیدی ارائه می‌شود باید منجر به احیای تولید و ایجاد اشتغال شود و لازمه این امر، اقدام نظارتی بر اجرای مصوبات است.

وی با تأکید بر اینکه واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات از کارگروه تسهیل، باید برنامه احیا داشته باشند، افزود: در شرایطی که بانک‌ها با محدودیت منابع مواجهند و همین منابع اندک را هم به دلیل اولویت‌های دولت به بخش تولید اختصاص می‌دهند، نباید منابع و تسهیلات بانکی صرف چیزی غیر از تولید شود.

وی تصریح کرد: هر واحدی که برنامه احیا و توسعه تولید را ارائه نکند یا طبق برنامه عمل نکند و تسهیلات دریافتی را در کاری غیر از تولید هزینه کند تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تأکید دولت و وزارت کشور بر فعال بودن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار کرد: این موضوع در استانی مانند آذربایجان شرقی که قطب تولید و صادرات است، اهمیت بیشتری دارد و باید تلاش کنیم تا هیچ واحد تولیدی در استان راکد نماند.

وی ادامه داد: فعالیت کارگروه تسهیل از چند جهت اهمیت دارد؛ هم از جهت نیاز کشور به رونق تولید که موجب امیدواری در جامعه می‌شود، هم ضرورت خودکفایی در تولید نیازمندی‌ها و کالاهای اساسی و هم افزایش بهره‌وری که تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان منابع تولید باید در این راستا تلاش کنند.

خرّم افزود: ما در ایجاد واحدهای تولیدی جدید، به دنبال ارزش افزوده و تکمیل زنجیره تولید مخصوصاً در حوزه دانش‌بنیان هستیم، اما واحدهایی هم هستند که به دلیل نیاز جامعه، مستعد توسعه هستند و بانک‌ها اگر به این واحدها تسهیلات ارائه کنند به نفع خود آنهاست.

وی با قدردانی از عملکرد بانک‌های استان در حوزه حمایت از تولید، گفت: عملکرد بانک‌ها در حال تهیه است و به زودی گزارش آن ارائه می‌شود؛ ما باید از این نظر جزو استان‌ها پیشتاز باشیم و این هدف، معقول و دست‌یافتنی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85735

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});