• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3

پیشرفت ۸۸ درصدی کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 86435
  • 05 آذر 1401 - 15:00
پیشرفت ۸۸ درصدی کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی
یاز اکو - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از پیشرفت ۸۸ درصدی کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، سید محسن حمزه لو ۵ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه کریدور بزرگراهی غرب کشور مرز بازرگان در شمال کشور را به بندر امام در جنوب متصل می کند، افزود: ۵۸٠ کیلومتر از این کریدور در آذربایجان غربی واقع شده که طی ۳ سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر از این مسیر به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۸ درصدی این کریدور در استان گفت: ۱۳۰ کیلومتر از این کریدور بزرگراهی در دست اجرا است و با احتساب قیمت روز تاکنون ۲هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه یک چهارم پایانه های مرزی کشور در آذربایجان غربی واقع شده است، نقش استان در حوزه اقتصاد کشور را نقشی محوری و ملی عنوان کرد و افزود: یکی از محورهای اصلی که کشور را به ترکیه متصل می کند، مرز بازرگان است و روزانه هزار تا ۱۵۰۰ تریلی از این مرز تردد می کنند لذا درصددیم قسمت عمده ترانزیت جاده ای را از مرز بازرگان به پایانه های جنوبی استان از جمله پایانه رازی و سرو منتقل کنیم.

وی ادامه داد: تعریض پایانه مرزی نقده_پیرانشهر که مراودات اقتصادی با اقلیم از این پایانه صورت میگیرد، انجام شده تا ترانزیت در این مسیر روان شود.

سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی راه آهن ارومیه _مراغه

مدیرکل راه و شهرسازی استان بااشاره به سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی راه آهن ارومیه _مراغه گفت: با اشاره به حجم بالای تلفات جاده ای و افزایش ترانزیت کالا یکی از مصوبات سفر استفاده از ظرفیت راه آهن است که از ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه حمل ونقل،۱۵۰ میلیارد تومان نقد و یا در قالب اسناد خزانه باهدف تکمیل ایستگاه ارومیه،نقده،مهاباد و میاندواب و تکمیل خطوط برای راه آهن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه تکمیل ایستگاه ارومیه و مهاباد و تکمیل خطوط در دستور کار است، ادامه داد: یکی از عمده مشکلات راه آهن نبود متولی مشخص در استان است که پیگیر ایجاد اداره کل راه آهن در استان یا مدیریت منطقه ای هستیم.

حمره لو با اشاره به سهم ۱۸۰ هزار واحدی آذربایجان غربی در نهضت ملی مسکن، افزود: تاکنون ۱۶۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند، ۳۲ هزار نفر واجد شرایط مسکن ملی در استان هستند و ۸ هزار نفر واریز وجه داشتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد:طی ۳ سال گذشته ۷ هزار واحد مسکن مهر در استان اتمام یافته است و ۹۸۰ واحد باقی مانده نیز مشکلات حقوقی یا اختلاف با هیات مدیره دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86435

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});