• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
برای نخستین بار در آذربایجان شرقی صورت گرفت

تامین حیوانات آزمایشگاهی ویژه کار‌های پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

  • کد خبر : 86718
  • 07 آذر 1401 - 19:54
تامین حیوانات آزمایشگاهی ویژه کار‌های پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز
یازاکو- رییس مرکز تحقیقات علوم اعصاب علوم پزشکی تبریز گفت: مرکز تحقیقات علوم اعصاب و مرکز بیوتکنولوژی دارویی دانشگاه، در قالب شرکت هما طب تبریز برای نخستین بار اقدام به تکثیر، تولید و ارائه حیوانات آزمایشگاهی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر مهدی فرهودی در مصاحبه با خبرنگاران روابط عمومی با برشمردن مزیت های این مرکز اظهار کرد: عدم امکان تامین حیوانات آزمایشگاهی از استان مشکلاتی داشت از جمله اینکه؛ محققین مجبور به تامین آن از تهران یا سایر استان ها بودند که در این مسیر علاوه بر زمانبر بودن زنجیره تامین، هزینه ها و مشکلات حمل نمونه از مبداء تا تبریز، احتمال تلف شدن و وارد شدن استرس به نمونه های مورد آزمایش و امکان اختلال درتحقیق، کار را برای محققین سخت می کرد که با راه اندازی این شرکت و رفع این دغدغه ها و با اطمینان از خلوص نمونه ها این موارد مرتفع شد.

رییس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تبریز ابراز امیدواری کرد که با این اقدام درحوزه استانداردسازی تحقیقات آزمایشگاهی استان گام های موثری برداشته شود.

دکتر مهدی فرهودی از توسعه این مجموعه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: از برنامه های توسعه ای و آتی این شرکت، تکثیر گونه های دیگر حیوانات آزمایشگاهی است و اقداماتی نیز در این خصوص انجام شده است که بعد از تکمیل فرایند اعلام خواهد شد.

دکتر جواد محمودی – عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مدیر فنی شرکت هماطب تبریز در این نشست با بیان تاریخچه ی فعالیت های این شرکت گفت: شرکت هما طب تبریز در سال ۱۳۹۸ ثبت شد و از سال ۱۴۰۱ مراحل اجرایی آن با حمایت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، مرکز تحقیقات علوم اعصاب و مرکز بیوتکنولوژی دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و جانمایی در سایت دانشگاه و جنب دانشکده بهداشت آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اهتمام ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه در توسعه این مرکز ادامه داد: هسته اصلی شرکت هما طب، اعضای هییت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستند و این مجموعه با تکیه بر پتانسیل اساتید فعال در حوزه پژوهش که تحصیلات و تجربیات مرتبط با حوزه کار با حیوانات آزمایشگاهی را دارند، راه اندازی شد.

دکتر جواد محمودی فلسفه تشکیل این شرکت را استانداردسازی و تسهیل تحقیقات عنوان و تاکید کرد:تمام استاندارها برای تکثیر و ارائه حیوانات آزمایشگاهی خالص در این شرکت فراهم شده است.
وی گفت: در حال حاضر در این شرکت نژادهای مختلف جوندگان از جمله رت و موس تکثیر، تولید و ارائه می شود.

وی گفت: این شرکت مشرف به دانشکده بهداشت و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سایت دانشگاه مستقر است و تمام محققین استان آذربایجان شرقی و استان های همجوار می توانند با مراجعه حضوری یا با تماس تلفنی با شماره های همراه؛ ۰۹۱۴۳۰۹۵۳۵۵ و ۰۹۱۴۹۰۳۸۶۸۹ اقدام به ثبت سفارش و تامین نمونه حیوانات آزمایشگاهی کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86718

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});