• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
2

احیای شرکت ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز معطل ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

  • کد خبر : 86992
  • 10 آذر 1401 - 12:15
احیای شرکت ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز معطل ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است
یاز اکو - آن گونه که علی سررشته، مدیرعامل شرکت ریخته‌گری گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز می گوید، به روزسازی فاز نخست این واحد صنعتی ۵۰ ساله نیازمند تنها ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سررشته که فارغ التحصیل دکترای متالوژی است، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: سند نوسازی این مجموعه در دو فاز و در بازه زمانی یک ساله تعریف شده که در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و در صورت انجام، ضمن امکان بازگشت سرمایه در عرض پنج سال، می توان بدهی های باقی مانده از سال های گذشته به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان را هم پرداخت کرد.

مدیرعامل ریخته گری ماشین سازی تبریز افزود: اگر فقط فاز یک این مجموعه با ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه هم راه اندازی شود، می توان با درآمد این فاز، فاز دوم را هم راه اندازی و به بهره برداری رساند.

وی اضافه کرد: شرکت را در حالی که فقط ۱۲ میلیون تومان موجودی در حساب آن وجود داشت، تحویل گرفته و در حدود این ۲ سال، ضمن پرداخت حقوق کارگران در اول هر ماه، ۳۰ میلیارد تومان هم از بدهی های شرکت را پرداخت کرده ایم.

سررشته، از بازدید نمایندگان سه شرکت روس، ترک و صرب از شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز در این اواخر خبر داد و گفت: با توجه به قدیمی بودن خط تولید شرکت، این بازدید ها منجر به عقد قرارداد نشد.

وی با اشاره به اینکه ریخته گری، ۶۰ مشتری بالقوه دارد که در صورت بهبود شرایط تولید می توانند به بالفعل تبدیل شوند، افزود: با توجه به اینکه شرکت ریخته گری ماشین سازی در لیست واگذاری قرار گرفته، نه امکان ورود بخش خصوصی برای نوسازی آن وجود دارد، و نه دولت برای به روز رسانی خط تولیدش اقدام می کند که این امر موجب غیر رقابتی شدن محصولات شرکت در بازارهای داخلی و خارجی شده است.

ذوقی، مدیر تولید شرکت ریخته گری گروه صنعتی ماشین سازی تبریز نیز با اشاره به مشکلات پیش روی این مجموعه و کارگران آن می گوید: در حالی شرکت با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می کند که مشکلاتی چون فرسوده بودن دستگاه ها، نبود نقدینگی، نبود روشنایی و آلودگی محیط کارگاه ها به گرد و غبار و گاز های سمی؛ ریخته گری ماشین سازی تبریز را در شرایط سختی قرار داده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});