• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

۲۰ محصول دانش‌بنیان در آذربایجان‌شرقی رونمایی شد

  • کد خبر : 87553
  • 15 آذر 1401 - 10:15
۲۰ محصول دانش‌بنیان در آذربایجان‌شرقی رونمایی شد
یاز اکو - رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۲۰ محصول جدید در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سعید جعفری راد در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی ها و ظرفیت‌های جدید شرکت‌های دانش بنیان در تبریز برگزار می شود، اظهار کرد: بیش از ۲۰ محصول جدید در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان رونمایی شد و ۴۰ محصول دیگر از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و فناورمحور فعال نیز به نمایش گذاشته شده است .

وی افزود: همزمان با این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی مختلفی در حوزه های متنوع از جمله تجاری سازی، بازاریابی، مزایای دانش بنیان ها، نقش دانش بنیان در حوزه سلامت، استاندارد ها، صادرات و واردات دانش بنیان ها ۱۴ تا ۱۷ آذرماه برگزار می شود.

جعفری راد با اشاره به برگزاری اخیر رویداد «تانا» و نمایشگاه «رینوتکس»، یادآوری کرد: به دلیل فاصله نزدیک این رویدادها سعی کردیم تولیدات جدید را به نمایش بگذاریم، دوچرخه قلب که نمونه خارجی اش ۷۵ میلیون تومان، اما تولید نمونه داخلی ۲۴ میلیون تومان قیمت دارد، لباس پاکبان دارای جی پی اس و تجهیزات نوری کم مصرف، نمونه ای از این طرح ها هستند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، با اشاره به کسب عنوان پارک برتر در تعاملات بین المللی و گرنت فناوری توسط پارک علم و فناوری استان، گفت: افتتاح پردیس نوآوری و فناوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی، ایجاد اولین پردیس فناوری مس در ورزقان از موفقیت های اخیر استان در حوزه فناوری است.

حمایت ۱۳ میلیارد تومانی از شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی

جعفری راد افزود: در حال حاضر ۲۶۲ شرکت دانش بنیان در آذربایجان شرقی وجود دارد که ۷۲ مورد از آنها در پارک مستقر هستند و ۱۳ میلیارد تومان حمایت مالی از محل تسهیلات بانکی از این شرکت ها شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد پارک علم و فناوری از ایده محوری به تقاضا محوری تغییر کرده است، گفت: با همین تغییر رویکرد، میزان صادرات واحدهای فناور و دانش بنیان استان به سه میلیون و ۵۹۹ میلیون دلار رسیده و تاکنو برای پنج هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال زایی انجام شده است.

جعفری راد با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، به عنوان پارک تیپ اول است که در حوزه ارزیابی شرکت ها می تواند نقش داشته باشد، افزود: واگذاری اراضی پارک به شرکت های دانش بنیان نیز ادامه دارد اما نیاز به حمایت ارگان های دیگر نیز است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87553

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});