• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
رصد هفتگی گفته‌ها و فعالیت‌های نمایندگان آذربایجان توسط ذره‌بین یازاکو

از وضع نامناسب دارو و سلامت در کشور تا بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس تا دلبری بذرپاش از نمایندگان مجلس

  • کد خبر : 88441
  • 23 آذر 1401 - 10:41
از وضع نامناسب دارو و سلامت در کشور تا بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس تا دلبری بذرپاش از نمایندگان مجلس
یاز اکو- ذره‌بین یاز اکو تحرکات، گفته‌ها، مواضع و فعالیت‌های هفته‌ای نمایندگان شمال‌غرب در مجلس را رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته سوم آذر ماه سال ۱۴۰۱ شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص صلاحیت وزیر راه و شهرسازی، واکنش نمایندگان به بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس، بحث وضع نامناسب دارو و سلامت در کشور، واردات خودرو و طرح عفاف و حجاب بودیم. در ادامه نگاهی گذرا به تحرکات بهارنشینان می‌اندازیم.

 

نماینده بستان آباد: ما نباید مجری انتخابات را تضعیف کنیم 

غلامرضا نوری قزلجه؛ نماینده بستان آباد در مجلس نیز در مخالفت با کلیات طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی گفته است: به نظر من ایجاد نمایندگی علی البدل، تبعات منفی در پی خواهد داشت و تناسبی کردن بر پایه احزاب در شرایطی که ما احزاب فعال نداریم، بی فایده است. از سوی دیگر ما نباید مجری انتخابات را تضعیف کنیم یا در بحث تبلیغات محدودیت هایی ایجاد کنیم.

او هم چنین با انتقاد از عملکرد وزیر بهداشت تاکید کرده است: وضعیت دارو و سلامت بسیار ناخوش و بحرانی است، به همین دلیل هم استیضاح وزیر بهداشت را امضا کردم.

 

حواشی «بذرپاش» در مجلس شورای اسلامی 

از سایر وزرا تعهدی گرفتید که از بذرپاش برای ساخت یک میلیون مسکن تضمین می‌خواهید

 

حسین حاتمی؛ نماینده مردم کلیبر در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی با بیان اینکه آیا از سایر وزرا تعهدی گرفته اید که از بذرپاش برای ساخت یک میلیون مسکن تضمین می خواهید، گفته است: بذرپاش پیشانی موفق وزرای دولت سیزدهم خواهد

 

مهمترین چالش وزارت راه و شهرسازی

سید محمدرضا میرتاج الدینی؛ نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، مشکل تامین منابع مالی برای اجرای پروژه های عمرانی را مهمترین چالش وزارت راه و شهرسازی دانسته و گفته است: آقای بذرپاش برای مدیریت این وزارتخانه و تامین منابع مالی اجرای پروژه‌ها برنامه داشته و با توجه به سوابق موفقی که دارد، می‌تواند وزیر موفقی در این وزارتخانه باشد.

نماینده مردم بوکان: مجلس حامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی است

انور حبیب زاده؛ نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعامل بذرپاش با نمایندگان مجلس و دستگاه های دولتی، مجلس را حامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دانسته است.

 

توئیت علی نیکزاد؛ نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین:

«تامین مسکن مورد نیاز مردم از اولویت‌های مهم کشور است رفع موانع آن نیاز به اقدامات فوری و عاجل دارد.

باید دکتر بذرپاش را کمک کرد تا با تکیه بر نیروی جوانی، نگاه برنامه محور، استفاده از تجربیات به دست آمده و حمایت همه جانبه دولت و مجلس این خواست اصلی مردم و وعده مهم دولت را محقق سازد».

شناخت قبلی بذرپاش به نمایندگان کمک کرد

صدیف بدری؛ نماینده اردبیل، پیرامون اینکه مهرداد بذرپاش گزینه مناسبی برای وزارتخانه راه و شهرسازی است یا خیر، گفته است: از جهت مدیریتی هر جایی که آقای بذرپاش تاکنون حضور داشتند، فردی توانمند، برنامه‌ریز، پیگیر امور و عملیاتی بود. در دیوان محاسبات هم این موضوع را ثابت کرد که شناخت کافی از این مرکز دارد. 

تحول گرایی و سوابق مدیریتی بذرپاش، گره گشای کارها در وزارت راه و شهرسازی است

سید سلمان ذاکر؛ نماینده ارومیه در مجلس: مهرداد بذرپاش هر جا مدیریت کرده باعث تحول شده و به نظر می رسد که این رویه با حضور وی در وزارت راه و شهرسازی ادامه پیدا کند.

 

افشاگری از تفاوت سفره پرخرج سلامت نمایندگان مجلس با سفره پر دردسر مردم/ تکذیب شد

مسعود پزشکیان؛ نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر: اگر نماینده مجلس مریض شود او را به بهترین بیمارستان می‌برند. نمایندگان مجلس بیمه‌های تکمیلی جداگانه دارند و پول‌های کلانی برای سلامت خودشان خرج می‌کنند. 

گفتنی است، پزشکیان اظهاراتی که در برخی رسانه‌ها به وی منتسب شده است را رد کرده است.

 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی: اعتبارات بنیاد شهید پرداخت شود 

سید کاظم موسوی؛ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین تاکید کرده است: در بودجه امسال حدود ۷ هزار میلیارد تومان برای ایثارگران باید به بنیاد شهید پرداخت می شد که تنها ۳ درصد آن پرداخت شده است. هم‌چنین بنده به عنوان یک طلبه، مطالبات جدی برای تقویت، جذب و اشتغال معلمان قرآنی به ویژه در شهرستان های مرزی را دارم.

او هم‌چنین گفته است: اگر با حمایت دولت، زمینه عرضه کلیه محصولات زنجیره تولید در بورس کالا فراهم شود و همه مصرف کنندگان از بورس کالا خرید کنند، مشکلات فعلی حل می شود.

 

نماینده مردم ماکو و چالدران: نبود استاندارد واحد در خصوص وسعت و استقرار مناطق آزاد

محمد علیپور؛ نماینده مردم ماکو و چالدران در خصوص اصلاح قانون مناطق آزاد کشور: نبود استاندارد واحد در خصوص وسعت و استقرار مناطق آزاد را عمده ترین مشکل قوانین و مقررات فعلی این مناطق است. در قوانین و مقررات مناطق آزاد دو مزیت برای این مناطق لحاظ شده است، یکی بحث معافیت مالیاتی ۲۰ ساله و دیگری معافیت مالیات بر ارزش افزوده که متاسفانه در حال حاضر به دلیل برخی قوانین و تصمیمات مسئولان اجرایی به طور کامل اجرا نمی شود.


نماینده مردم سلماس: تحریم در حوزه نفت سیاستی شکست خورده است

یعقوب رضازاده؛ نماینده مردم سلماس، تحریم در حوزه نفت و محصولات پتروشیمی را سیاستی شکست خورده دانسته است که نمی تواند راهکاری مناسب برای ضربه زدن به اقتصاد ایران باشد.

 

نماینده مردم بناب: برخی مسئولان متاسفانه نه بصیرت زمانی دارند و نه بصیرت اجتماعی

محمد باقری؛ نماینده مردم بناب با بیان اینکه نقشی که برخی‌ها در داخل، در تحریک احساسات مردم و نفرت پراکنی ایفا می‌کنند، چندین برابر بیش از ایران‌اینترنشنال و بی‌بی‌سی به از دست رفتن سرمایه اجتماعی حاکمیت آسیب می زند، تصریح کرده است: برخی مسئولان متاسفانه نه بصیرت زمانی دارند و نه بصیرت اجتماعی.

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر: هلدینگ شرکت مس آذربایجان تشکیل می شود

محمد حسین فرهنگی؛ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر از تشکیل هلدینگ مستقل شرکت مس آذربایجان خبر داده و گفته است: مجمع عمومی بورس تشکیل هلدینگ شرکت مس آذربایجان با اختیارات مستقل را تایید کرده است.

 

نماینده مردم شبستر: واردات خودرو موجب کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودروی داخلی می‌شود‌

جعفر راستی؛ نماینده مردم شبستر، از واردات زودهنگام خودروهای خارجی خبر داده و گفته است: با وجود رقیب و بازار رقابتی خودروسازان داخلی در فضای رقابت هم کیفیت محصولات خود را ارتقا خواهند داد و هم قیمت خودرو را کاهش می‌دهند. خودروسازان داخلی و به‌ویژه سایپا به علت نداشتن رقیب کیفیت را رها کرده بودند اما امیدواریم این رویداد به زودی پایان پذیرد‌.

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو: مجلس یازدهم علمی ترین و فناورترین مجلس دوران بعد از انقلاب

علیرضا منادی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت های مجلس یازدهم در زمینه مسائل  آموزشی و پژوهشی کشور، مجلس یازدهم را علمی ترین و فناورترین مجلس دوران بعد از انقلاب توصیف کرده که مصوبات آن تاکنون در هیچ دوره ای تصویب نشده است.

 

نماینده مردم سقز: طرح جدیدی برای حجاب و عفاف در دستورکار مجلس نیست

  رحیمی؛ نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح عفاف و حجاب گفته است: درباره این موضوع در صحن مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون‌های تخصصی صحبتی نشده است. اصلاً نیازی هم به این کار نیست و مجلس شورای اسلامی در این شرایط وارد این قضایا نخواهد شد.

 

نماینده مردم ارومیه: بازگشایی سفارت آذربایجان در سرزمین اشغالی خلاف منافع جهان اسلام است

وحید جلال‌زاده؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در سرزمین اشغالی فلسطین را خلاف منافع جهان اسلام، کشورهای منطقه و حتی منافع ملی جمهوری آذربایجان می‌دانیم، تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران مخالف این حرکت است و این موضوع را برای توسعه و گسترش روابط دو کشور آفت و آسیب می‌داند.

 

واکنش نمایندگان به بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب: برای دور کردن افکار عمومی از جنایات عربستان در یمن، به ایران هراسی دامن می زنند

حسن همتی؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص اظهارات ضدایرانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و دخالت در امور داخلی کشورمان گفته است: متاسفانه هر چند وقت یکبار اعضای این شورا نسبت به کشورمان مسائلی را مطرح می کنند که از اساس دروغ و بی پایه است. دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس کشورمان را تهدید برای منطقه دانسته در حالی که خودشان امنیت منطقه را دچار آسیب کرده اند. به عنوان مثال برخی از اعضای این شورا به کشور یمن تجاوز کرده و طی سالیان گذشته هزاران نفر از کودکان و زنان یمنی را به خاک و خون کشیدند، اما با وارد آوردن هجمه به ایران به دنبال سرپوش گذاردن به جنایات عربستان در یمن هستند. 

 

نماینده ارومیه: واکنش وزارت امور خارجه کافی نیست

روح الله حضرت پور؛ نماینده ارومیه: ادعای اخیر دولت چین در خصوص جزایر سه‌گانه ایران، نقض آشکار تعهدات بین‌المللی این کشور از جمله پیمان شانگهای است و واکنش وزارت خارجه و عملکرد وزیری که قبلا به زبان چینی هم توئیت می‌زد، کافی و متناسب نیست.

 

نماینده مردم اردبیل: درباره تمامیت ارضی خود با احدی شوخی نداریم

صدیف بدری؛ نماینده مردم اردبیل: صیانت از وحدت ملی، توسعه عدالت اجتماعی و افزایش امید در گرو بهره‌گیری از ظرفیت تک به تک اصول مترقی قانون اساسی کشور است و ما درباره تمامیت ارضی خود با احدی شوخی نداریم.

 

توئیت حسن شجاعی علی آبادی؛ نماینده مردم ابهر،خرمدره و سلطانیه: رحمت الهی بر سردار رستم قاسمی
«دو سال آشنایی با او ابعاد مجاهدت‌های او در میدان های گوناگون را برایم روشن ساخت.
عمری مجاهدت و از جمله فرماندهی هواپیمای کمک‌رسان به مظلومان یمن، نیز اجر زخم‌ کینه‌توزی دشمنان انقلاب در اواخر عمر توشه راه اوست».

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88441

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});