• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

طراحی و ساخت دستگاه تصفیه هوا در دانشگاه تبریز

  • کد خبر : 8852
  • 08 فروردین 1400 - 15:00
طراحی و ساخت دستگاه تصفیه هوا در دانشگاه تبریز
یاز اکو- مدیر مرکز رشد دانشگاه تبریز در مورد فعالیت مرکز رشد دانشگاه در حوزه مقابله با کرونا گفت: برای مقابله با ویروس کرونا دستگاه تصفیه هوا در دانشگاه تبریز ساخته شد که این دستگاه در شش مرحله تصفیه هوا را انجام می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، علی پورزیاد، مدیر مرکز رشد دانشگاه تبریز در مورد فعالیت مرکز رشد این دانشگاه در مقابله با کرونا گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه تولید محلول ضد عفونی کنند بوده است.


پورزیاد ادامه داد: در این رابطه از اساتید و دانشجویان دانشکده شیمی کمک گرفتیم و توانستیم در مدت زمان کمتر از ۷۲ ساعت مواد ضدعفونی کننده به وفورتولید کنیم و آن را در اختیار مردم قرار دهیم.


مدیر مرکز رشد دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت‌های دیگر در این مرکز رشد افزود: یکی از شرکت‌های دانش بنیان دستگاه‌های تولید ماسک را ساختند و در اختیار واحد‌های صنعتی قرار دادند. تاکنون در استان آذربایجان شرقی بالای ۲۰۰ دستگاه تولید ماسک، تولید شد است.

وی گفت: محصولات دیگری که برای مقابله با ویروس کرونا تولید شد دستگاه تصفیه هواست دستگاه تصفیه‌ای که شاید در شش مرحله تصفیه هوا را انجام می‌دهد و می‌تواند چرخش هوا را ایجاد می‌کند.
پوزیاد ادامه داد: مجوز دستگاه تصفیه هوا قبلا از انستیتو پاستور گرفته شده است و مشکلی که این دستگاه داشت صنعتی نشدن آن بود؛ که در حال حاضر مجوز‌های لازم برای این دستگاه گرفته شده است.
وی در ادامه گفت: این دستگاه برای استفاده عموم طراحی شده است و اگر بخواهد در بیمارستان‌ها استفاده شود باید مجوز تجهیزات پزشکی را بگیرد، ولی چون شرکت ادعا در مورد استفاده این دستگاه در بیمارستان ندارد، احتیاجی به این مجوز نیست. شرکت برای این دستگاه آزمایش‌های لازم را اخذ کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=8852

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});