• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
در همایش فرصت‌های تامین مالی از بازار سرمایه مطرح شد؛

باید استفاده از روش های نوین سرمایه‌گذاری جایگزین بانک ها شود

  • کد خبر : 88605
  • 24 آذر 1401 - 16:00
باید استفاده از روش های نوین سرمایه‌گذاری جایگزین بانک ها شود
یاز اکو - مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت سبد گردان داریوش بر ضرورت استفاده از روش های نوین سرمایه‌گذاری به‌جای اخذ وتن از بانک ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، همایون دارابی در همایش فرصت‌های تامین مالی از بازار سرمایه که به همت اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، گفت: با توجه به سیاست های انقباضی دولت ما در دوران قحطی منابع بوده و عملا منابع مالی کافی در کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش نرخ تامین مالی به خصوص در سه ماه آخر هر سال، بر اهمیت بهره‌گیری از شیوه های جدید منابع مالی تاکید کرد.

دارابی بانک ها و بازار سرمایه را به عنوان دو قلب تپنده برای تامین نیاز مالی شرکت ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه نظام اقتصادی کشور بیشتر بانک محور است.

وی تشریح کرد: تا سال ۱۳۹۰، بانک ها سهم ۹۵ درصدی در تامین مالی کشور را بر عهده داشتند، اما اکنون این میزان به ۷۵ درصد رسیده است و ۲۵ درصد باقی مانده توسط بازار سرمایه تامین می شود.

وی در تشریح انواع روش های تامین مالی در بازار سرمایه گفت: اوراق بهادار اولین سری از این ابزار بودند که در بازار عرصه شدند. پس از آن ما شاهد عرضه اوراق بهادار مبتنی بر حق مالی، اوراق بهادار با درآمد ثابت، ابزارهای مالی ترکیبی مانند صکوک، دارایی های جایگزین و در نهایت تامین مالی جمعی هستیم.

کارشناس بازار بورس، با بیان این‌که شرکت های خصوصی تمایلی به تبدیل به شرکت های سهامی عام ندارند، تاکید کرد: سهامی عام ارزان ترین راه تامین مالی شرکت ها است و باید گفت: اگر بنگاهی وارد بازار سرمایه نشود، و در معرض سرمایه‌گذاری قرار نگیرد، نمی تواند در مسیر پیشرفت قرار بگیرد، چرا که شرکت‌ها برای رشد نیازمند افزایش سرمایه هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});