• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1

سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در ۲٫۷ میلیون واحد مسکونی ناکارآمد شهری

  • کد خبر : 89653
  • 05 دی 1401 - 12:30
سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در ۲٫۷ میلیون واحد مسکونی ناکارآمد شهری
یاز اکو - رئیس کار گروه معماری شرکت بازآفرینی شهری، وسعت بافت‌های نا کارآمد شهری در کشور را 170 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: 10 میلیون نفراز جمعیت کشور در بافت‌ها فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت تاریخی شهرها سکونت دارند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از مراغه، محمد دقتی صبح امروز در نشست‌ ملی آموزه‌های زلزله بم و نقش بازآفرینی در کاهش آسیب‌پذیری و مقاوم‌سازی بافت‌های ناکارآمد در مراغه اظهار کرد: در بافت‌های فرسوده، سکونت‌های غیررسمی و بافت‌های تاریخی کشور بیش از ۲ میلیون ۷۰۰ هزار واحد مسکونی شناسایی شده است.

وی افزود: برای نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌ها در بافت‌های فرسوده مشوق‌هایی توسط وزارت راه وشهرسازی شامل وام ۳۵۰ میلیون تومانی و تخفیف ۵۰ درصد پروانه ساخت توسط شهرداری‌ها ارائه می‌شود.

دقتی با بیان ۲۵ درصد وسعت شهرهای کشور بافت‌های ناکارآمد هستند، گفت: باسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های ناایمن در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی نیازمند همکاری مردم برای تخریب و بازسازی خانه‌های ناایمن است.

رئیس کارگروه معماری شرکت بازآفرینی شهری در ادامه تصریح کرد: مقاوم‌سازی خانه‌های غیرمقاوم در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها تنهایی از عهده دولت خارج است.

در این نشست حدادیان، سفیر شهر بم برضرورت مقاوم‌سازی خانه‌ها، برای کاهش آسیب‌های زمین لرزه تاکید کرد و متذکر شد: هزینه مشکلات اجتماعی و امدادی پس از زلزله خیلی بیشتر از مقاوم‌سازی خانه‌هاست.

این نشت یک روزه با حضور کارشناسان شهرسازی شهرستان مراغه، استان و انبوه‌سازان در شهرداری مراغه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89653

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});