• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

غرب بایستی بداند که اگر جمهوری دونباسی وجود ندارد، پس جمهوری آرتساخی هم وجود ندارد

  • کد خبر : 89650
  • 05 دی 1401 - 12:15
غرب بایستی بداند که اگر جمهوری دونباسی وجود ندارد، پس جمهوری آرتساخی هم وجود ندارد
یاز اکو- حوادث نگران‌کننده‌ای در سرزمین‌های آذربایجان که نیروهای حافظ صلح روسی به طور موقت در آن مستقر هستند رخ می دهد. همانند حضور روبن واردانیان میلیونر روسی-ارمنی که توسط کنگره آمریکا تحریم شده بود و با فرار از تحریم های بین المللی و تصرف غیرقانونی منابع طبیعی اینجا توسط نیروهای ارمنی به قره باغ آمده است. دقیقاً همین روند پر از ظرایف پیچیده است که ریشه اعتراضات فعالان محیط زیست آذربایجان را تشکیل می دهد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روزنامه له استامپا، این مطلب در مقاله ای در این روزنامه معتبر ایتالیایی توسط پروفسور دانیل پومیر وینچلی محقق دانشگاه ساپینزا رم منتشر شده است.

این منبع می نویسد: جمهوری آذربایجان مرزهای قانونی خود را پس می گیرد. در مقاله «مداخله روسیه اوضاع را بدتر می کند» نویسنده بیان می کند که در جریان مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت جاده لاچین در ۲۰ دسامبر، نماینده آذربایجان به خوبی توضیح داد که چه اقدامات غیرقانونی ارمنستان باعث اعتراض آذربایجانی ها شده است. از بهره برداری غیرقانونی از منابع معدنی تا استقرار مداوم تعداد زیادی مین ضد نفر در خاک آذربایجان از دلایل این اعتراضات است.

وینچلی در ادامه می نویسد: در اعتراضات چند روز گذشته هیچ مانعی برای انتقال کالا برای استفاده غیرنظامی یا ارائه خدمات ضروری پزشکی مشاهده نشده است، طرف آذربایجانی اعلام کرده است که در این زمینه همواره با کمیته بین المللی صلیب سرخ همکاری می کند.

این استاد دانشگاه یادآور می شود که بسیاری از کشورهای غربی طرفدار اوکراین هستند و در مقابل تجاوز روسیه از تمامیت ارضی کشور اوکراین محافظت می کنند. به همین دلیل اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا به کیئف تسلیحات بفرستند و مسکو را تحت تحریم های جدی قرار دهند. مشخص نیست چرا این موضع قاطع که در سراسر غرب رواج دارد در مورد تجاوزات ارمنستان به خاک آذربایجان اعمال نمی شود. همانطوریکه برای شما جمهوری دونباسی وجود ندارد پس جمهوری آرتساخی هم نبایستی وجود داشته باشد.

جمهوری دونباس را حداقل روسیه به رسمیت شناخت، در حالی که جمهوری آرتساخ را حتی ارمنستان به رسمیت نشناخت! اگر یک اصل اعمال شود، یعنی حفاظت از تمامیت ارضی کشورها، برای همه بایستی اعمال می شود. نباید حملات سری الف و یا ب وجود داشته باشد. در غیر این صورت این یک استاندارد دوگانه است.

دانیل پومیر تأکید می کند که ریشه اتفاقات روزهای اخیر در جاده لاچین دقیقاً افزایش تنش در میان ارامنه است که مخالف توافق صلح هستند و بیشتر با مسکو مرتبط هستند تا غرب. در عوض جمهوری آذربایجان خواهان امضای توافقنامه صلح است که به هر قیمتی سنگ بنای آینده منطقه تلقی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});