• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

وعده های پوشالی صدای امام جمعه را هم درآورد!

  • کد خبر : 89684
  • 05 دی 1401 - 14:00
وعده های پوشالی صدای امام جمعه را هم درآورد!
یاز اکو - سفر وزیر کارت دار دولت به آذربایجان شرقی که این روزها مجددا بحث استیضاحش در راهروهای مجلس نقل زبان نمایندگان است، حواشی خاص خودش را داشت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ساقی آذربایجان، سفر وزیر کارت دار دولت که این روزها مجددا بحث استیضاحش در راهروهای مجلس نقل زبان نمایندگان است، حواشی خاص خودش را داشت. انبوهی از وعده های بر زمین مانده در سطح ملی و استانی و بلبشوی بازار خودرو و وزیری که درِ باغ سبز نشان می دهد و همچنان روی نوار وعده های پوشالی و بعضا نشدنی حرکت می کند.

فاطمی امین بعد از آن که کاسه کوزه ها را سر مردم شکست و آن ها را مسبب گرانی خودرو معرفی کرد، وعده کاهش قیمت ها را داد! معلوم نیست در روزها و ماه های آینده چه اتفاقی در بازار خودرو رخ بدهد که وی اینگونه با اطمینان از کاهش قیمت ها سخن می گوید؟ از سویی در این یکی دو ماه اخیر نوسان قیمت خودرو مثل بازار ارز بوده و آیا منظور وزیر از کاهش قیمت برگرداندن آن به روال دو ماه قبل است، یا قیمت استاندارد آن؟! او از عملیاتی شدن واردات خودروگفت و نگفت که چرا واردات خودرو باید در ید قدرت یک گروه خاص باشد؟ و این شل کن سفت کن ها در بحث واردات برای چیست؟

اما نکته بارز این سفر انتقادات بجای امام جمعه محترم بود و پیگیری مصوباتی که انگار قرار است روی کاغذ بماند و امیدی برای عملیاتی شدنش نیست. طبق گفته فرهنگی نماینده مجلس، گویا صحبت از اوراق خزانه است و اگر پرداخت ارقام مصوب و رقم رویایی ۲۳ همت از درگاه اوراق خزانه باشد، یعنی تقریبا کشک ! وزیر روی لبه تیغ ، صمت آذربایجانشرقی را از قطب های صنعتی در کشور قلمداد کرد ولی نگفت که در طول این سال ها دولت ها چه بلاهایی که بر سر همین قطب اقتصادی نیاورده اند. وزیر یادش رفت که همین قطب اقتصادی در بحث سهمیه برق چنان دست به عصا است که در مواردی امکان سرمایه گذاری طبق گفته های آقای مدیرکل مقدور نیست.

تاسیس شرکت مس آذربایجان در هاله ای از ابهام

نکته حیاتی که جزو مصوبات است و اندرخم کاغذ بازی ها و بوروکراسی های خسته کننده اداری گیر افتاده، موضوع تاسیس شرکت مس آذربایجان است که از روند اجرایی شدن آن اخبار خوشی در دسترس نیست و به اصطلاح هر دم از این باغ بری می رسد! روز اول که قرار بود شرکت مس تاسیس شود و بعدا به جهت گیروگور اداری اش تبدیل به هلدینگ شد و در ادامه قرار است به چه تبدیل شود و نهایتا چه چیزی از آب درآید، خدا عالم است.

سفرهایی از این دست همان داستان همیشگی آمدند، نشستند، گفتند و شنیدند و رفتند و هیچ نشد، است و بعید است وقتی دولت آه ندارد که با ناله سودا کند، اتفاق خاصی بیافتد. فقط اقلا مواردی را که نیاز به صرف هزینه ندارد و نیازمند تسریع روند اداری آن است را انجام دید، کفایت می کند. مس ورزقان را به خودمان پس بدهید، این که دیگر نیاز به پول و تخصیص بودجه ندارد که کاسه چه کنم چه کنم دست بگیرید. سهم برق استان و تاسیس شرکت را به معنای دقیق کلمه محقق کنید، ما خودمان از عهده بقیه کارها بر می آییم. پروژه های استانی را هم هر از گاهی از محل برگزاری جشن گل ریزان حل می کنیم، شما نگران نباشید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89684

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});