• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5

گامی عظیم در انرژی های تجدیدپذیر از ترکیه

  • کد خبر : 89852
  • 07 دی 1401 - 13:15
گامی عظیم در انرژی های تجدیدپذیر از ترکیه
یاز اکو - منطقه صنعتی انرژی های تجدیدپذیر که توسط رجب طیب اردوغان افتتاح شده است، با هدف افزایش 50 درصدی ظرفیت کل ترکیه در زمینه انرژی های تجدیدپذیر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر، شانلی اورفا، یکی از مراکز مهم کشاورزی ترکیه، با مدت تابش سالانه ۳ هزار ساعت، پتانسیل بالایی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر دارد.

جزئیات مربوط به ایجاد منطقه صنعتی انرژی های تجدیدپذیر که توسط رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جریان سفر خود به شانلی اورفا در ۳ دسامبر ۲۰۲۲ به عنوان یک خبر خوب اعلام شده بود، شروع به آشکار شدن کرده است.

سرمایه گذاری در اراضی غیرکشاورزی زیر نظر ریاست جمهوری با هماهنگی وزارت نیرو و منابع طبیعی، خزانه داری و دارایی و صنعت و فناوری به صورت مرحله ای اجرا می شود.

به ویژه در مناطقی که زمین های کشاورزی حاصلخیز وجود دارد، هدف این است که با سرمایه گذاری، انرژی مورد استفاده مستقیماً از خورشید گرفته شود.

این مهم ظرفیت ترکیه را افزایش خواهد داد

مدیر مرکز انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی GAP دانشگاه هاران (HRU) پروفسور مهمت عظمی آکتاچر گفت: میزان بهره مندی از انرژی خورشیدی در ترکیه روز به روز در حال افزایش است.

آکتاچر اظهار داشت: در حال حاضر شانلی اورفا پس از قونیه یکی از مهمترین مراکز چنین سرمایه گذاری در ترکیه است.

آکتاچر با یادآوری اینکه GAP یکی از مهم ترین سرمایه گذاری ها در تاریخ جمهوری است، خاطرنشان کرد: دومین سرمایه گذاری مهمی که در قرن دوم ترکیه در این شهر انجام شده، در زمینه انرژی های تجدیدپذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: در حالی که پتانسیل انرژی خورشیدی ترکیه حدود ۱۰ گیگاوات است، میدان های انرژی خورشیدی ۵ گیگاواتی در شانلی اورفا با منطقه انرژی های تجدیدپذیر ایجاد خواهد شد. با منطقه جدید، ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر ترکیه ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: شانلی اورفا یک هاب انرژی نیز هست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89852

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});