• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
4

هیچ نیروی در سه سال اخیر به سازمان قطارشهری وارد نشده است/ دریافت ۱۴۲ میلیارد سود از بابت سپرده‌گذاری اعتبار ۶۵۰ میلیاردی سازمان

  • کد خبر : 29344
  • 17 شهریور 1400 - 11:05
هیچ نیروی در سه سال اخیر به سازمان قطارشهری وارد نشده است/ دریافت ۱۴۲ میلیارد سود از بابت سپرده‌گذاری اعتبار ۶۵۰ میلیاردی سازمان
یاز اکو - مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه در جلسه علنی شورا گفت: از بابت ۶۵۰ میلیارد تومان اعتباری، ۱۴۲ میلیارد سود گرفته‌ایم که آن هم هزینه پروژه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، عصر روز گذشته در جلسه علنی فوق العاده شورا شهرکه با دستور جلسه ارائه گزارش مدیران سازمان قطارشهری تبریز ز وضعیت مترو ارایه دهند و به سوال اعضا پاسخ دهند بود که در آغاز جلسه مصطفی مولوی‌فرد، مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه، تشریح کرد: جلسه فوق‌العاده برای سازمان قطارشهری‌ نشان می‌دهد شورا عزم جدی برای حل مشکلات مترو و شفافیت در این خصوص دارند.

مولوی فرد بیان کرد:پیشرفت خط یک مترو الان به ۹۴ درصد رسیده است و در طول سه سال، پیشرفت خط دو از ۱۲ درصد به ۱۸ درصد رسیده است.

هیچ نیروی در سه سال اخیر به سازمان قطارشهری وارد نشده است

وی گفت: می‌گویند یکصد نفر نیروی جدید به سازمان قطار شهری اضافه شده لست. کل نیروهای سازمان قطارشهری یکصد نفر نیست. چگونه ممکن است یکصد نفر به این سازمان اضافه شود. در سه سال گذشته، یک نفر هم به پرسنل سازمان قطارشهری اضافه نشده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه گفت: برای هماهنگی و سرعت بخشی به سازمان‌ها، در همه جای دنیا، کل بودجه را دولت می‌دهد ولی در کشور ما ۵۰ درصد آن را برعهده شهرداری گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: مناقصات و مزایده‌ها و انتخاب مشاوران کلا براساس آیین‌نامه نظام فنی اجرایی کشور انجام می‌گیرد.

مولوی گفت:برخی‌ها در سازمان قطارشهری به محض تغییر مدیران، ذهنیت‌ها را نسبت به مدیران این سازمان خراب می‌کنند که اصلاح این ذهنیت‌ها چندین ماه طول کشیده و خسارات زیادی به شهر وارد می‌کند.

سردار مولوی گفت: اگر ۳ سال پیش خط سه را آغاز می‌کردیم الان در حفاری از مشهد و اصفهان جلو بودیم. دولت به دو خط پول می‌دهد. وقتی خط سه را متوقف کرده و پول خط سه را نمی‌گیریم این مبلغ را به خط دو نمی‌دهد. و بدین ترتیب یک سال عقب افتادیم.

وی خاطر نشان شد:الان برای اینکه فاصله زمان مترو را به دو دقیقه برسانیم به ۳۶ رام یعنی ۱۸۰ واگن در خط یک نیاز داریم در حالی که الان تنها ۱۳ رام قطار داریم.

جابجایی روزانه ۹ هزار مسافر از طریق مترو تبریز

مدیرعامل شرکت بهره‌بردار قطارشهری تبریز گفت : روزانه بین ۹ الی ۱۳ هزار نفر جابجایی مسافر داریم که این رقم در روزهای پنجشنبه و تعطیل کاسته میشود.

بهرام فرهخت گفت:۱۲  ایستگاه فعال در فازهای اول و دوم داریم. و فاصله زمان بین دو قطار هم اکنون یک ربع است و کاهش این فاصله تا۷ الی  ۸ دقیقه امکانپذیر می باشد.

وی تشریح کرد:در فاز دو مترو تبریز، تعداد نواقصات نسبت به فاز یک به مراتب بیشتر است. تهویه، اطفا و سیگنالینگ سه مورد نواقصاتی است که با امنیت مسافران و شهروندان ارتباط کامل دارد و رفع این نواقصات باید در اولویت قرار گیرد.

وی در خصوص استخدام نیروی کار جدید عنوان کرد: در این دوره ۸۳ نفر به شرکت بهره‌برداری آمده‌اند که ۳۹ نفر آنها از معاونت فرهنگی منتقل شده‌اند و ۴۱ نفر نیروی جدید است.

در صورت نیاز اسامی آقازاده‌های وردی به مترو را اعلام می‌کنم

برگی؛ رییس شورای شهر تبریزپس از اعلام ۴۱ نفر به استخدام بهره برداری گفت: اسامی آقازاده‌های ورودی به شرکت بهره‌برداری مترو را دارم. ولی به احترام شما فعلا اعلام نمی‌کنم. اگر نیاز باشد اسامی نفرات را جلسه بعدی اعلام می‌کنم.

وی گفت:شورای ششم در آینده، برای این اسلام غنچه‌لری برنامه دارد.

شرکت بهره‌برداری به حیاط خلوت برخی مدیران تبدیل شده

وی خاطر نشان شد:شرکت مترو ظاهرا به حیاط خلوت برخی مدیران برای استخدام نفرات و نزدیکان خود تبدیل شده است.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});