• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
3
بر اساس نتایج نظرسنجی از شهروندان درباره روزنامه خوانی؛

تنها ۳ درصد شهروندان تبریزی روزنامه می خوانند

  • کد خبر : 89949
  • 08 دی 1401 - 9:15
تنها ۳ درصد شهروندان تبریزی روزنامه می خوانند
یاز اکو - نتایج نظرسنجی که طی آذرماه در سطح شهر تبریز و از 130 نفر شهروند انجام داد نشانگر این هست که تنها 3 درصد از شهروندان به روزنامه خوانی علاقمندند.

یاز اکو؛ کمال الدین نیک رفتار خیابانی_ نتایج نظرسنجی که طی آذرماه در سطح شهر تبریز و از ۱۳۰ نفر شهروند انجام داد نشانگر این هست که تنها ۳ درصد از شهروندان به روزنامه خوانی علاقمندند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی را ۴۲ درصد زنان و ۵۸ درصد مردان تشکیل می دهند.

منبع اطلاعات و اخبار کسب شده پاسخ گویان به ترتیب اینترنت و شبکه های اجتماعی با ۳۷ درصد، تلویزیون خارجی با ۲۵ درصد در رتبه دوم، دوستان و آشنایان با ۱۸ درصد در رتبه سوم، تلویزیون داخلی با ۱۲ درصد در رتبه چهارم و رادیو با ۸ درصد در رتبه آخر قرار می گیرد.

پاسخ دهندگان به این سئوال که چرا روزنامه نمی خوانید به ترتیب زیر جواب داده اند: علاقه ای به مطالعه ندارم با ۴۲ درصد، به روزنامه ها اعتماد ندارم با ۲۶ درصد، روزنامه ها اخبار واقعی را نمی نویسند با ۱۸ درصد و در پایان ۱۴ درصد نیز گران بودن روزنامه را عامل نخواندن روزنامه عنوان نموده اند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی در جواب اینکه اگر روزنامه بخوانید به کدامین موارد منتشر شده در روزنامه علاقمندید اینگونه پاسخ داده اند: مطالب اقتصادی ۷ درصد – مطالب سیاسی ۱۲ درصد – مطالب فرهنگی ۱۴ درصد – مطالب اجتماعی ۱۲ درصد – مطالب ورزشی ۷ درصد – حوادث ۱۴ درصد – جدول ۷ درصد و مطالب محلی با بیشترین توجه با ۲۷ درصد علاقمندی

در پایان این نظرسنجی کوتاه درباره اینکه آیا در نزدیکی محل سکونت تان دکه مطبوعاتی وجود دارد، پرسیده ایم که در پاسخ ۵۴ درصد گفته اند در نزدیکی محل سکونت مان دکه مطبوعاتی وجود ندارد و در مقابل ۴۶ درصد هم گفته اند که دکه در نزدیکی مان وجود دارد.

فراوانی سنی شرکت کنندگان نیز به ترتیب زیر هست: ۱۱ تا ۲۰ سال ۱۰ درصد – ۲۱ تا ۳۰ سال ۲۰درصد – ۳۱ تا ۴۰ سال ۲۴ درصد – ۴۱ تا ۵۰ سال ۱۸ درصد – ۵۱ تا ۶۰ سال ۱۶ درصد – ۶۱ به بالا را هم ۱۲ درصد

از نظر تحصیلاتی نیز افراد زیردیپلم را ۱۰ درصد – دیپلم ۳۷ درصد – لیسانس ۴۱ درصد – فوق لیسانس و دکترا را هم ۱۲ درصد تشکیل می دهند.

همچنین ۳۲ درصد نظر دهندگان مجرد و ۶۸ درصد را متاهلین تشکیل می دادند.

توجه به نظرات پاسخگویان در مواردی نظیر اینکه چرا روزنامه نمی خوانند، اخبار مورد نیازشان را از چه طریقی کسب می کنند و اینکه بیشتر به چه نوع مطالبی در روزنامه علاقمندند، می تواند در تصمیم گیری های مسئولان فرهنگی و همچنین گردانندگان روزنامه ها و مطبوعات مورد استفاده قرار گیرد.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89949
  • نویسنده : کمال الدین نیک رفتار خیابانی، دکترای روابط عمومی و تبلیغات از دانشگاه آنکارا
  • ارسال توسط :
  • منبع : یاز اکو
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});