• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

کاهش ۵۹ درصدی بارندگی در سال جاری

  • کد خبر : 90237
  • 11 دی 1401 - 13:45
کاهش ۵۹ درصدی بارندگی در سال جاری
یاز اکو - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از کاهش ۵۹ درصدی بارندگی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، محمد خانی روز یکشنبه ۱۱ دی، در جلسه علنی شورای شهر تبریز گفت: امسال با کاهش ۵۹ درصدی بارندگی مواجه هستیم و ذخیره سدها، آب های زیر زمینی کم شده است.

وی گفت: تبریز پایدارترین شبکه سطح آب را در تابستان گذشته به خود اختصاص داده بود و جزو سه شهر برتر کشور انتخاب شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان در تابستان گذشته به دلیل عملکرد عالی جزو ۵ شرکت برتر انتخاب شد.

خانی تشریح کرد: شبکه فاضلاب کلانشهر تبریز از ۵۲ درصد به ۸۳ درصد رشد پیدا کرده است.

وی خاطر نشان شد: تصفیه خانه تبریز با ظرفیت ۷۵ متر مکعب آب جوابگوی یک میلیون نفر در سال است، تصفیه خانه جدیدی راه اندازی می شود که بزرگترین تصفیه خانه کشور است.

محمد خانی با بیان اینکه ۱۵ میلیارد تومان از حق انشعاب درآمد حاصل شده است، بیان کرد: ۱۸ میلیارد تومان نیز از محل آب بها درآمد دریافت شده است که در سرجمع این مبلغ به ۳۳ میلیارد رسیده و برای سال آینده ۷۹ میلیارد تومان درآمد عایدی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست سال‌جاری ۴۶ کیلومتر توسعه فاضلاب شهری داشته‌ایم، گفت: تصفیه خانه تبریز به عنوان بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب کشور، ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این تصفیه خانه شامل یک میلیون و ۲۰ هزار نفر بوده که ۶۱ کیلومتر را به پیمان گذاشته شده و برای اینکه ۸۰ کیلومتر به اتمام برسد سال آینده نیز با تلاش بیشتری ادامه خواهیم داد.  

خانی با اعلام اینکه تصفیه خانه دوم تبریز نیز در دست مطالعه و اخذ اعتبارات دولتی است، خاطرنشان کرد: پساب خاوران و پساب تبریز پتانسیلی برای استفاده در فضای سبز شهر تبریز است.

وی تصریح کرد: بازخورد مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص افزایش و توسعه شبکه فاضلاب، موجب افزایش عملکرد شرکت آب و فاضلاب شده است به طوری که ۴۶ کیلومتر شبکه فاضلاب و ۲۸ کیلومتر شبکه آب در ۹ ماه کار شده است. این در حالی است که هیچ رقمی از سوی دولت علی رغم اینکه تعهد داده بود، برای این امر پرداخت نشده است.

خانی با بیان اینکه ۳۵۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب تبریز باقی مانده است، ابراز کرد: رینگ آبی تبریز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یک مخزن ۱۰۰ هزار لیتری در دست اجرا است که با اتمام این طرح مشکل ذخیره آب و افت فشار در شهر نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: شبکه آب و شبکه فاصلاب خاوران نیز فعال است و امسال نیز ۴۰ کیلومتر شبکه آب و فاصلاب در شهرک خاوران اجرایی می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=90237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});