• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

مسجد جامع سید یاعلی تبریز احیا می‌شود

  • کد خبر : 9156
  • 11 فروردین 1400 - 11:53
مسجد جامع سید یاعلی تبریز احیا می‌شود
یاز اکو- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از آغاز بازسازی و احیای مسجد تاریخی سید یاعلی تبریز در مجاورت حوزه علمیه طالبیه بازار تاریخی این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شبستان، حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» امروز در مراسم آغاز احیای مسجد تاریخی سیدیاعلی تبریز، اظهار داشت: این مسجد سال‌های سال مخروبه و متروکه مانده بود و اکنون می‌خواهیم تا با احیای آن، یک بنای خیر برای نسل‌های آتی به یادگار بگذاریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: مرجع عالیقدر شیعه و یکی از مفاخر عظیم آذربایجان، آیت الله عظمای سبحانی به صورت مکرر پیگیر احداث مجدد این مسجد بودند تا شاهد کلنگ زنی این مجموعه شویم که اکنون امیدواریم تا با تکمیل این بنا، بتوانیم ایشان را به آرزوی دیرینه خود برسانیم.

وی در خصوص ساختار این مسجد، گفت: این مسجد در یک طبقه و با مساحتی بیش از ۱۳۰۰ مترمربع در کنار مساحت‌های پیرامون و ساخت رواق و گنبدسازی در طبقه دوم تکمیل خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی افزود: در این منطقه از شهر، مساجد زیادی داریم اما اصل مهم این است که این اماکن مقدس، قابل استفاده باشند و هزینه‌های صرف شده به سرانجام خوبی برسند، که در این راستا مقرر شده تا یک تلفیقی بین این مسجد و مدرسه فاخر طالبیه که یکی از قدیمی ترین حوزه‌های علمیه تبریز است، انجام بگیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم تا همانند سنت قدیمی شهر قم که در آن‌جا نیز تلفیق بین مسجد و مدرسه وجود دارد در این مجموعه نیز مسجد به عنوان محل بحث باشد که عمده ترین بهره مندی آن نیز برای مدرسه خواهد بود. در این راستا حدود شش مدرس در همکف و پنج مدرس در طبقه دوم طراحی شده و اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: قرار است تا در عین احداث مسجد و محل عبادت، رواق‌هایی هم به آن افزوده شود، تا با رعایت حدود شرعی مسجد از این مجموعه بهره مندی‌هایی برای طلاب انجام بگیرد

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=9156

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});