• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

لزوم توجه ویژه به زیرساختهای ارتباطاتی شهرستان میانه

  • کد خبر : 91614
  • 24 دی 1401 - 12:00
لزوم توجه ویژه به زیرساختهای ارتباطاتی شهرستان میانه
یاز اکو - فرماندار میانه گفت: این شهرستان در حوزه زیرساختهای شبکه ارتباطاتی نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مسعود سعادتی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه ارتباطات میانه با اشاره به شرایط اقلیمی و ویژه این شهرستان و وسعت و فاصله روستا‌ها از مرکز شهر افزود: کوهستانی و سخت گذر بودن بسیاری از روستا‌های شهرستان یکی از دلایل عقب ماندن آنها در حوزه ارتباطات است و بیشتر این روستا‌ها هر کدام نیازمند یک دکل هستند.

سعادتی گفت: جاده اصلی شهرستان از کیلومتر ۵ میانه به تبریز و اطراف تونل شماره یک میانه، هیچگونه آنتن دهی موبایل ندارد و نیازمند پوشش دهی ارتباطی است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: تمامی ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار که در برنامه دولت گنجانده شده تا پایان شهریور سال جاری تحت پوشش اینترنت قرار گرفته و بسیاری از نیاز‌ها و دغدغه مردم به ویژه دغدغه آموزشی دانش آموزان رفع شود.

مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با حضور در این جلسه، از شناسایی نزدیک به ۸ هزار روستای بدون اینترنت سیار در سطح کشور خبر داد و گفت: ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور داریم و اتفاقی که در دولت سیزدهم رقم خورده این است که به ۲۶۰۰ روستا اینترنت رسانی مانند شهر داشته ایم و در حال حاضر متوسط پوشش روستایی در کشور ۸۹ درصد و در استان آذربایجان شرقی حدود ۸۱ درصد است.

ایرج روحی با بیان اینکه شهرستان میانه جزو شهرستان‌های خاص بوده و به اندازه استان یزد روستا دارد اضافه کرد: ۲۴۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان وجود دارند و ۷۶ درصد آنها از پوشش اینترنت برخودار هستند.

وی اضافه کرد: ۶۰ روستا در شهرستان داریم که فاقد پوشش اینترنت هستند و اتمام پوشش دهی ۲۰ روستا تا پایان سال جاری و ۴۰ روستا تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ را در برنامه داریم.

روحی افزود: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم در شهرستان میانه در ۲۹ روستا شاهد اجرای پوشش اینترنت با رشد ۱۲ درصدی بودیم در حالی که رشد کشور ۸ درصد بود.
وی حمایت و کمک جدی مسئولان را در پوشش دهی جاده‌های شهرستان خواستار شد و خاطر نشان کرد: ادارات راه، برق و منابع طبیعی همکاری‌های لازم در این خصوص اعمال کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91614

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});