• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

اهدای نشان جشنواره “شمس و مولانا” به سید کاظم زعفرانچی‌لر

  • کد خبر : 91860
  • 26 دی 1401 - 10:31
اهدای نشان جشنواره “شمس و مولانا” به سید کاظم زعفرانچی‌لر
یاز اکو - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نشان جشنواره "شمس و مولانا" را به سیدکاظم زعفرانچی اهدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا در خوی، نشان جشنواره “شمس و مولانا” را به سیدکاظم زعفرانچی اهدا کرد.

سید عزت الله ضرغامی در جریان سفر به آذربایجان شر_قی و آذربایجان غربی و شرکت در پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا که در شهر خوی برگزار شد، با انتقاد از برخی نگاه‌ها به عرفان و تعبیر کردن از آن به عنوان گوشه‌گیری و انزوا افزود: به عقیده حضرت امام، حضور مؤثر در اجتماع و عرفان، دو روی یک سکه هستند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال برخورد با نقاط قوت ماست و باید با اتحاد در مقابل دشمنان بایستیم، اضافهط کرد: در جلسات و نشست‌ها، حرف‌های عمیق و راهگشا برای حل مشکلات و ایجاد اتحاد زده می‌شود و خروجی آنها می‌تواند در ایجاد وحدت بسیار مطلوب باشد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم حرف زدن با جوانان و شنیدن حرف‌های آنان گفت: این فرمایشات فصل الخطاب همه است.

وی تاکید کرد: امروز کشور ما نیاز به دیدگاه شهید مطهری در کتاب علل گرایش به مادی گری دارد و باید طبق گفته‌های شهید مطهری، ریشه‌ها پیدا شود.

ضرغامی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم برای تبلیغ دین با ستاره پرست ها، ماه پرست و دیگر کفار نشسته و با آنان صحبت می‌کرد، ادامه داد: اگر مسئول فرهنگی یک شب با کسانی که کفر می‌گویند، بنشیند و با آنان حرف بزند چنان پرونده‌ای برایش درست می‌کنند که وقت نکند برود با دیگر گروه‌ها جلسه بگذارد. نگاه حکمت آمیز یعنی برویم ریشه‌ها را پیدا کنیم و آنها را حل کنیم.

وی اظهار کرد: همه باید باور کنیم که اصول و راه رفع مشکلات در این حوزه، طبق حکمت شمس و مولانا همین است و بزرگان ما هم آن را قبول دارند.

ضرغامی در بخش دیگری با اشاره به اینکه زندگی مرید و مرادی مولانا و شمس در زندگی انسان‌ها بی بدیل است، اضافه کرد: مولانا تحت تأثیر شخصیت شمس، ۶۲ هزار بیت شعر سروده که البته این اشعار در بالاترین سطح از نظر شعری و محتوایی قرار دارد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: البته شخصیت شمس مجهول مانده است هرچند شخصیت بی بدیلی به لحاظ عرفانی و حکمت است.

ضرغامی همچنین در انتهای پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا در خوی از شخصیت اسفندیار قره باغی خواننده فقید سرود «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» تجلیل کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});