• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

سکه‌های خریداری شده از بورس، مشمول مالیات می‌شوند؟

  • کد خبر : 92391
  • 01 بهمن 1401 - 12:00
سکه‌های خریداری شده از بورس، مشمول مالیات می‌شوند؟
یاز اکو - نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: این روزها بسیار از ما سوال می‌شود که این سکه‌هایی که از بورس خریداری می‌شوند، در آینده مشمول مالیات خواهند شد یا خیر؟ با توجه به نگرانی‌ها و ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد، بایستی اطلاع‌رسانی‌ها بیشتر شود و شرایط را بانک مرکزی به صورت شفاف اعلام کند تا مردم با اطمینان بیشتر خرید خود را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، بذرافشان در پاسخ علت این موضوع که علیرغم عرضه ۵۰۰ هزار قطعه ربع سکه در بازار هفته گذشته، نه‌تنها حباب و قیمت ربع سکه کاهشی نشد، که بیشتر هم شده است، تصریح کرد: یکی از علت‌ها، عرضه‌های نامنظم چه به لحاظ زمانی و چه به لحاظ تدوام در روزهای متوالی، بوده است. علاوه‌ بر اینکه در ساعت‌های اعلامی عرضه صورت نگرفت و روزهایی هم عرضه صورت نگرفت. علاوه بر این، دلیل عمده دیگر (همانطور که اشاره شد) فاصله کم قیمت اعلامی با قیمت‌ها در بازار آزاد بوده است.

این مقام صنفی تاکید کرد: با توجه به اینکه دولت و بانک مرکزی این عرضه را با هدف کنترل بازار، ثبات و کاهش حباب سکه در بازار، برنامه‌ریزی کرده‌اند، می‌طلبد که قیمت اعلامی از قیمت بازار داخلی فاصله بیشتری داشته و زمان عرضه مدیریت شود و در ساعت اعلامی‌ هم انجام شود. ضمن اینکه وقتی یک روز عرضه نمی‌شود (زمانی که از پیش تعیین شده در روز مشخص عرضه انجام می‌شود)، منجر به التهاب بازار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92391

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});