• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

تولید ۵ درصد شیشه دنیا در تبریز/ ۲۶۰۰ کارخانه در آذربایجان‌شرقی در حال ساخت است

  • کد خبر : 94351
  • 18 بهمن 1401 - 13:30
تولید ۵ درصد شیشه دنیا در تبریز/ ۲۶۰۰ کارخانه در آذربایجان‌شرقی در حال ساخت است
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ درصد شیشه دنیا در تبریز تولید می شود، گفت: بیش از دو هزار و ۶۰۰ کارخانه در استان در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، صابر پرنیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این که سازمان صمت سازمانی مهم و تاثیرگذار در حوزه اقتصاد و معیشت مردم است، اظهار کرد: با توجه به این که ۵۰ درصد مباحث اشتغال و اقتصاد در جامعه مربوط به سازمان صمت است بنا بر این این سازمان وظیفه سنگینی در حوزه اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم دارد.

وی افزود: باید برای اقتصاد پایدار استان تلاش ویژه ای انجام دهیم و اقتصاد استان را به گونه ای قدرتمند کنیم که برگی ماندگار برای رشد و توسعه استان ایجاد کنیم.

پرنیان با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذاران برای رشد و توسعه اقتصادی استان ادامه داد: باید با احداث کارخانه های بزرگ جایگاه بخش تولید، صادرات و تولید ثروت را افزایش دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به ظرفیت های بالای صنعتی استان اشاره کرد و گفت: بیش از دو هزار و ۶۰۰ کارخانه در استان در حال ساخت است.

پرنیان اضافه کرد: در حال حاضر ۵ درصد شیشه دنیا در تبریز تولید می شود و همچنین آذربایجان شرقی در بخش خصوصی فولاد رتبه نخست را دارد.

وی با بیان این که آذربایجان شرقی را به قطب مس کشورهای اطراف تبدیل می‌کنیم، افزود: بیشترین کارخانه های چرم منطقه در تبریز فعالیت می کنند و تبریز پایتخت شیرینی و شکلات کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از افتتاح ۲۱۰ کارخانه جدید در استان خبر داد و گفت: در بخش های صنعت، معدن و تجارت حرکت بزرگی شروع شده است.

پرنیان تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از محصولات داخلی‌سازی می شود و محصولات داخلی با محصولات کشورهای اروپایی قابل رقابت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره جنگ رسانه ای و فضایی که دشمن با تبلیغات نادرست برای جامعه ترسیم کرده است، افزود: با تحولاتی که در حوزه اقتصادی در حال شکل گیری است در آینده شاهد اقتصادی قوی و درخشان خواهیم بود

پرنیان با بیان این که در حوزه معدن کارهای بسیاری خوبی در استان انجام می شود، اظهار کرد: از ابتدای مهر ماه امسال تا هفته گذشته ۱۰۰ معدن راکد و بلاتکلیف را سلب صلاحیت کردیم.

وی با بیان این که در حوزه صنعت و معدن گام های بزرگی برداشته شده است، ادامه داد: در حوزه تجارت خارجی در یک سال گذشته ۲۴ رویداد مهم در استان انجام شده که امیدواریم با این اقدامات مهم خیز بلندی برای صادرات در استان برداریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94351

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});