• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت:

۸۶۰ هزار تن تولیدات دامی در آذربایجان شرقی انجام می شود

  • کد خبر : 94495
  • 19 بهمن 1401 - 9:30
۸۶۰ هزار تن تولیدات دامی در آذربایجان شرقی انجام می شود
یاز اکو - رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ۸۶۰ هزار تن تولیدات دامی در استان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، اکبر فتحی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اجرای طرح های پیشرانه توسعه کشاورزی و روستایی گام های اساسی در افزایش تولید، بهره وری و بهبود معیشت کشاورزان استان برداشته است.

وی افزود: از جمله طرح های شاخص در دست اجرا می توان به طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در سطح ۵۰۰ هکتار در محصولات گندم، جو، نخود، عدس، انواع دانه های روغنی، نباتات علوفه ای و گیاهان دارویی به مشارکت و پشتیبانی ستاد. فرمان اجرایی حضرت امام (ره) در حال اجرا می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اعلام کرد: کشاورزی قراردادی از جمله طرح هایی است که در سال اخیر به دستور وزیر جهاد کشاورزی در حال اجرا و پیگیری می باشد، کشاورزی پایدار با حفظ منابع تولید هدف بزرگ ما می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۷ میلیون و سیصد هزار واحد دامی قریب به تعداد ۱۰۰۰ واحد مرغداری گوشتی، تخم گذار و مادر با ظرفیت بالغ بر بیست و چهار میلیون و سیصد هزار قطعه در استان تولید می کنند.

فتحی با بیان اینکه یک میلیون و ششصد هزار کندوی زنبور عسل مدرن و بومی با ظرفیت تولید سیزده هزار و صد تن عسل در سطح استان وجود دارد خاطر نشان کرد: کل تولیدات دامی استان ۸۶۰ هزار تن می باشد.

وی گفت: کل تولیدات آبزی پروری استان در سال گذشته ۹۲۶۳ تن معادن سه و سه دهم درصد از کل کشور می باشد همچنین ۵/۵ درصد از آبزیان زینتی کشور معادل ۱۵ میلیون قطعه در این استان تولید می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه افزود: ۶۹ هزار هکتار از مزارع و باغات استان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده و شبکه های آبیاری و زهکشی استان به بیش از ۵۰ هزار هکتار رسیده است.

وی گفت: جمع میزان تسهیلات پرداختی بخش کشاورزی در دولت سیزدهم (۱۵ ماه گذشته) به میزان ۸۱۷۰ میلیارد ریال بوده است.

فتحی اظهار داشت: حدود درصد هزینه های سامانه آبیاری به صورت بلاعوض از محل کمک های فنی اعتباری تامین پرداخت می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده، منابعی برای الگوی کشت در حوضه دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده است و امیدواریم محصولات با نیاز آبی بیشتر را حذف و محصولات با نیاز آبی کم را جایگزین کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});