• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

زلزله زدگان از نبود کانکس و سرویس بهداشتی در محل اسکان گلایه‌مند هستند

  • کد خبر : 94710
  • 20 بهمن 1401 - 17:00
زلزله زدگان از نبود کانکس و سرویس بهداشتی در محل اسکان گلایه‌مند هستند
یاز اکو - یازده روز از زلزله ۵/۹ ریشتری شهرستان خوی در آذربایجان غربی گذشته و توزیع نامناسب وسایل گرمایشی از جمله "والور" و "هیتر برقی" در چادرهای اسکان موقت تا نبود کانکس و کمبود سرویس‌های بهداشتی و حمام سیار تنها بخشی از مشکلاتی است که زلزله زدگان این شهرستان با آن دست به گریبانند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.٩ ریشتر در عمق هفت کیلومتری زمین در ساعت ۲۱:۴۴ دقیقه شامگاه شنبه ۸ بهمن شهرستان خوی در آذربایجان غربی را لرزاند و در پی آن سه نفر فوت کردند و یک هزار و ۱۰۰ نفر مصدوم شدند.

شهرهای خوی، فیرورق، و ۷۰ روستا در آذربایجان غربی تحت تاثیر مستقیم این زلزله قرار گرفته‌اند و به شهر فیرورق، هفت روستای اطرافش و منطقه “پره” بیشترین خسارت وارد شده است.

با گذشت یازده روز از این اتفاق, نبود یا کمبود وسائل گرمایشی همچنان مورد انتقاد مردم است.

مشاهدات عینی خبرنگار ایلنا از مناطق زلزله زده خوی حاکی از آن است که، شب گذشته در منطقه باران و برف باریده و هوا به شدت سرد است.‌ مردم شب سرد گذشته را در چادر به سر بردند.

دستگاه‌های خدمت‌رسان، خدمات‌دهی به مردم را انجام می‌دهند. اما هنوز مشکلات و کمبودهایی وجود دارد و زلزله زدگان از این کمبودها گلایه دارند.

علاوه بر کمبود سرپناه، دومین مشکل زلزله زدگان خوی مشکلات بهداشتی و نبود سرویس بهداشتی و حمام در محل های اسکان زلزله زدگان است.

همچنین کمبود سرویس بهداشتی و نبود حمام در مناطق زلزله زده ممکن است منجر به شیوع بیماری های واگیر و پوستی شده و سلامت زلزله زندگان به خصوص زنان و کودکان را به خطر اندازد.

از ترس پس لرزه ها جرات رفتن به منزل را نداریم

مهناز اشرفی یکی از زلزله زدگان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: ۱۰ روز است در این محل اسکان ساکن هستیم و از ترس پس لرزه‌ها و تخریب منزل مسکونی جرات رفتن به خانه را نداریم.

اشرفی ادامه داد: در روزهای اول با مشکلات فراوانی از قبیل نبود نان، چادر و سیستم گرمایشی رنج می‌بردیم ولی با کمک رسانی مسئولان و مردم این مشکلات تا حدودی رفع شده ولی نبود کانکس برای اسکان و سرویس بهداشتی و حمام ما را با مشکلات بهداشتی رو برو کرده است.

نوزاد ۲۰ روزه ام در سرما مریض شده است

محمد رضا نوبری یکی دیگر از زلزله زدگان در گفت و گو با ایلنا، گفت: همسرم تازه زایمان کرده و با نوزاد ۲۰ روزه در چادر ساکن هستیم و به دلیل عدم سیستم گرمایشی مناسب همسر و نوزادم مریض شده‌اند.

نوبری افزود: از لحاظ غذا و دیگر اقلام مشکلی نداریم فقط از نبود سیستم گرمایشی، سرویس بهداشتی و حمام در مضیقه هستیم.

وی خطاب به مسئولان گفت: در سرمای زیر ۴ درجه زندگی در چادر را برای مان غیرممکن کرده است. از مسئولان خواهشمندیم چاره اندیشی کنند و برای مان کانکس تهیه کنند.

زودتر به داد مردم زلزله‌زده برسید

عادل نجف زاده نماینده مردم خوی در مجلس در گفت و گو با ایلنا بیان کرد: زلزله زدگان در سرمای منفی ۷ درجه در چادر زندگی می‌کنند و به شدت به وسایل گرمایشی نیاز دارند.

نجف زاده افزود: متاسفانه ۲ نفر از زلزله زدگان به خاطر کمبود لوازم گرمایشی و استفاده از زغال در داخل چادر، جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه، با توجه به برودت هوا و سردسیر بودن منطقه زلزله زدگان نیازمند کانکس هستند گفت: باید زودتر به داد مردم زلزله زده برسیم، تا اتفاقات تلخ تکرار نشود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=94710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});