• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

معاون وزیر خزانه داری آمریکا: اقتصاد روسیه همچنان رو به وخامت است

  • کد خبر : 96178
  • 03 اسفند 1401 - 12:45
معاون وزیر خزانه داری آمریکا: اقتصاد روسیه همچنان رو به وخامت است
یاز اکو - معاون وزیر خزانه داری آمریکا والی آدیمو گفت: اقتصاد روسیه با تحریم ها و کنترل های صادراتی اعمال شده علیه روسیه پس از جنگ در اوکراین همچنان رو به وخامت است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر، آدیمو پیش از سالگرد جنگ روسیه و اوکراین در شورای روابط خارجی ارزیابی هایی را درباره تحریم ها علیه روسیه انجام داد.

آدیمو با بیان اینکه ابزارهای اقتصادی مورد استفاده آمریکا علیه روسیه دولت کرملین را محدود کرده است، گفت: تحریم ها و کنترل صادرات توانایی روسیه را برای جایگزینی بیش از ۹۰۰۰ تجهیزات نظامی از دست رفته از آغاز جنگ کاهش داده و تولید در تاسیسات مهم دفاعی را متوقف کرده و مانع از آن می شود.

وی گفت: تولید تانک و هواپیما باعث از بین رفتن قطعات ضروری می شود.

وی افزود: از این پس، کنترل‌ها و تحریم‌های صادراتی ما برای جلوگیری از دسترسی روسیه به تجهیزات لازم برای جبران این خسارات ادامه خواهد یافت و تحریم‌های ما استفاده کرملین از منابع باقی‌مانده برای خرید تسلیحات را دشوار می‌کند.

آدیمو با اشاره به اینکه داده های اقتصادی روسیه در آغاز جنگ بهتر از حد انتظار به نظر می رسید، گفت : تحریم ها کرملین را مجبور به استفاده از منابع محدود برای حمایت از اقتصاد خود کرد.

وی خاطر نشان کرد:قرار است اقدامات بیشتری برای “تخریب” صنعت و اقتصاد روسیه انجام شود.

ادیمو با یادآوری اینکه اقداماتی مانند مسدود کردن دسترسی به ذخایر بانک مرکزی روسیه ، اعمال تحریم‌ها علیه برخی بانک‌های روسیه و اعمال محدودیت‌ها بر سیستم سوئیفت ، با حذف سرمایه‌ها و شرکت‌های خارجی از کشور، ارزش روبل را تا ۵۰ درصد کاهش داد گفت: با وجود تمام تلاش‌های کرملین در بخش اقتصاد پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۶،خسارت ۱۹۰ میلیارد دلاری در تولید ناخالص داخلی روسیه روی دهد.

آدیمو با اشاره به اینکه روسیه برخلاف پیش بینی سال گذشته به جای مازاد بودجه ۴۷ میلیارد دلار کسری بودجه داشت ، گفت که این دومین کسری بودجه ثبت شده در این کشور در دوره پس از فروپاشی شوروی است.

آدیمو توضیح داد که تولید صنعتی در این کشور نیز برای ۹ ماه متوالی کاهش یافته است و آنها در حال برنامه ریزی برای برداشتن گام های اضافی “برای تخریب بیشتر پایگاه صنعتی کرملین” هستند.

آدیمو با اشاره به اینکه اعمال سقف قیمت نفت روسیه نیز درآمدهای انرژی این کشور را به میزان قابل توجهی کاهش داد ، گفت: «در ماه گذشته درآمد ماهانه روسیه از نفت و گاز به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۲۰ کاهش یافت و نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد کاهش یافت.

آدیمو گفت: “ما کارهای بیشتری برای انجام داریم و تا پایان اشغال غیرقانونی روسیه به انجام اقدامات بیشتر ادامه خواهیم داد.”

آدیمو اظهار داشت: کرملین فعالانه به دنبال راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها است.

نگرانی از تعمیق روابط روسیه با چین

آدیمو با اشاره به اینکه ایالات متحده نگران تعمیق روابط روسیه با چین است، گفت: چین نمی تواند نیمه هادی های پیشرفته مورد نیاز روسیه را تامین کند.

آدیمو با بیان اینکه آمریکا و متحدانش به کسانی که تلاش می کنند از تحریم ها دوری کنند، هشدار داده است گفت: شرکت های چینی که تلاش می کنند از تحریم و کنترل صادرات علیه روسیه دوری کنند، با عواقب آن مواجه خواهند شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96178

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});