• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

آذربایجان‌شرقی قطب اول فولاد خصوصی کشور است

  • کد خبر : 96408
  • 05 اسفند 1401 - 18:00
آذربایجان‌شرقی قطب اول فولاد خصوصی کشور است
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که آذربایجان شرقی قطب اول فولاد خصوصی کشور است، گفت: امیدواریم با رفع موانع تولید بتوانیم جایگاه بخش فولاد استان را بیش از گذشته را ارتقا دهیم و به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا گام برداریم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، صابر پرنیان در نشست هم‌اندیشی بررسی چالش های حوزه فولاد که با حضور اعضای هیات رئیسه جدید انجمن فولاد استان برگزار شد، افزود: بر خلاف موضوع فولاد هراسی که در کشور و به ویژه در استان ایجاد شده در حال حاضر استان قطب اول فولاد خصوصی کشور است.

وی ادامه داد: یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورهای صنعتی، تولید و تکمیل زنجیره های فولاد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در دیداری که مردم آذربایجان در ۲۹ بهمن امسال با مقام معظم رهبری داشتند ایشان یک مدال افتخار به صنعت فولاد کشور دادند که در این زمینه بخش بزرگی از این افتخار مربوط به استان است.

پرنیان با بیان اینکه بخش خصوصی با قوانین و دستورالعمل های متعددی درگیر است، تاکید کرد: در خصوص حمایت از بخش فولاد، تامین انرژی پایدار، مواد اولیه و مشکلاتی که در صادرات وجود دارد رسالت سنگینی داریم که در این زمینه با تمام توان از فعالان اقتصادی این بخش حمایت می کنیم.

وی پایداری اقتصاد بر مبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی را با پرچم داری بخش خصوصی امکان پذیر دانست و گفت: با توجه به این که رسالت دستگاه های دولتی تسهیل گری است بنا بر این تلاش می کنیم فضای مناسبی برای فعالیت کسب و کارها ایجاد کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اضافه کرد: در بخش معدن به صورت جدی پیگیر تعیین تکلیف معادن بلاتکلیف و تعطیل هستیم و در این زمینه تلاش می کنیم زنجیره معدن و صنعت را به یکدیگر وصل کنیم.

پرنیان از ثبت اطلاعات ۹۵ درصد معادن استان در سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: بهره گیری از ظرفیت سامانه جامع تجارت و درج اطلاعات در این سامانه اقدام بزرگی در راستای شفاف سازی در حوزه معدن است.

وی با تقدیر و تشکر از فعالیت های هیات مدیره انجمن فولاد آذربایجان شرقی ادامه داد: انجمن فولاد استان، انجمنی پویا، مطالبه گر و حامی تولید است به طوری که در خصوص موضوع عوارض محصولات فولادی، این انجمن به عنوان پیشتاز بخش فولاد کشور نقش موثری در اصلاحات انجام شده ایفا کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96408

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});