• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
4

ترکیه حریم هوایی را به روی پروازهای ارمنستان بست

  • کد خبر : 104025
  • 14 اردیبهشت 1402 - 12:30
ترکیه حریم هوایی را به روی پروازهای ارمنستان بست
یازاکو - مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه گفت: ترکیه حریم هوایی خود را به روی پروازهای ارمنستان که به مقصد سوم می روند در واکنش به رونمایی از یک بنای تاریخی بحث برانگیز در ایروان در هفته گذشته بسته است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح، این بنای تاریخی از مسببان قتل و کشتار مقامات عثمانی و آذربایجان در اوایل دهه ۱۹۲۰ تجلیل می کند.

چاووش اوغلو در گفتگو با شبکه تلویزیونی NTV گفت: اگر این بنای تاریخی برداشته نشود، ترکیه اقدامات بیشتری را انجام خواهد داد.

آنکارا پیشتر افتتاح این بنای تاریخی را محکوم کرده بود.

دربیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: ما به شدت گشایش بنای یادبود نمسیس در ایروان را محکوم می کنیم که به عاملان ترور رهبران سیاسی و نظامی عثمانی در اوایل دهه ۱۹۲۰ و مقامات آذربایجانی وقت و حتی برخی از شهروندان عثمانی اختصاص دارد.

در این بیانیه آمده است؛ این بنای تاریخی شرم آور از یک اقدام خونین تروریستی را که به حملات تروریستی فجیع انجامید و در آن ۳۱ دیپلمات ما و اعضای خانواده آنها به قتل رسیدند، تجلیل می کند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که نحوه نمایش این رویدادها توسط رسانه‌های ارمنستان نشان می‌دهد که درک تحریف‌شده و غیرقابل قبولی از تاریخ در میان برخی افراد وجود دارد.

این اقدامات تحریک آمیز که با روح روند عادی سازی بین ترکیه و ارمنستان ناسازگار است، به هیچ وجه به تلاش ها برای برقراری صلح و ثبات پایدار و پایدار در منطقه کمک نمی کند، برعکس، بر عادی سازی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=104025

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});