• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

تولید سالانه ۴۳ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در منطقه آزاد ارس

  • کد خبر : 96448
  • 06 اسفند 1401 - 11:00
تولید سالانه ۴۳ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در منطقه آزاد ارس
یاز اکو - مدیر فنی بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور در ارس ظرفیت تولید سالانه این مجتمع را ۴۳ هزار تن اعلام کرد و گفت: ۸۵ درصد تولیدات این مجتمع صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سعدالله اسکندری روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مجتمع گلخانه ای در سال ۱۳۹۳ شمسی تاسیس و با برنامه‌ریزی کلان و دقیق، کار ساخت بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای یکپارچه شیشه‌ای هیدروپونیک کشور در منطقه آزاد تجاری‌ صنعتی ارس آغاز شد، اظهار کرد: این پروژه با بهره‌گیری از تکنولوژی و مشاوره شرکت‌های طراز اول دنیا در زمینه ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای طراحی و تجهیزات و ماشین‌آلات لازم از کشور هلند وارد و تحت نظر مشاوران هلندی نصب و راه‌اندازی شد و با اتمام عملیات اجرایی در سال ۱۳۹۵ به صورت رسمی فعالیت تولیدی و صادراتی خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه با ترکیب پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا، ایده‌ها و توانمندی‌های داخلی تحول چشمگیری در صنعت تولید محصولات گلخانه‌ای کشور ایجاد کرده است، افزود: گلخانه شیشه‌ای با سیستم کشت هیدروپونیک، در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و ۳۰ هکتار سطح گلخانه می‌باشد.

اسکندری ادامه داد: این گلخانه با اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر با ظرفیت تولید سالانه ۱۷ هزار تن ۸۵ درصد از محصولات تولیدی خود نظیر فلفل دلمه ای ، بادمجان و گوجه فرنگی را صادر می‌کند، همچنین گلخانه شیشه ای از نخستین مجموعه هایی است که از فناوری مدرن و کشت هیدروپونیک در پهنه‌ای به وسعت ۸۰ هکتار و ۵۷ هکتار سطح گلخانه در منطقه آزاد تجاری‌ صنعتی ارس استفاده کرده است.

مشاور مجتمع گلخانه هیدروپونیک خاطرنشان کرد: گلخانه ارس با ظرفیت تولید سالانه حدود ۲۶ هزار تن و با صادرات سالانه تا ۸۵ درصد تولید، برای بیش از ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با اشاره به کنترل بیولوژیک آفات یا بازداری زیستی آفت‌ها در این گلخانه ها گفت: این روش یکی از جدیدترین استراتژی‌ها برای مبارزه با آفات در کشاورزی امروزی و مدرن می‌باشد. دشمنان طبیعی آفت‌ها به عنوان عوامل کنترل زیست محیطی می‌باشند که شامل شکارچیان، خورنده علوفه هرز، شبه انگل‌ها و پاتوژن‌ها هستند از این رو برای کنترل آفات دیگر نیازی به استفاده از سموم شیمیایی نیست این موضوع باعث شده است محصولات کشاورزی گلخانه‌های هیدروپونیک این مجتمع از هر لحاظ سالم باشد.

اسکندری با بیان اینکه در این مجموعه برای از بین بردن آفات از سن‌های شکارگر استفاده می‌شود، افزود: این مجتمع به عنوان اولین مجتمع گلخانه ای ایران، گواهی بین المللی گلوبال گپ در راستای تولید محصول سالم را اخذ کرده و در حال حاضر این مجموعه گلخانه ای با همکاری شرکت معتبر خارجی، پیشرو در تولید محصول سالم در کشور است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96448

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});