• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

دولت رئیسی استعفا دهد/ دولت زبان سیاست و اقتصاد را بلد نیست

  • کد خبر : 96669
  • 08 اسفند 1401 - 10:15
دولت رئیسی استعفا دهد/ دولت زبان سیاست و اقتصاد را بلد نیست
یاز اکو - عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز به ناکارآمدی دولت در مدیریت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: بهتر است دولت آقای رئیسی استعفا دهد تا امکانی برای مدیریت صحیح کشور به وجود بیاید، چرا که ادامه این روند به هیچ عنوان به نفع کشور نیست.

به گزاشر پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نصر، محمدباقر بهشتی در واکنش به تلاطم بازار ارز با انتقاد شدید از مدیریت اقتصادی دولت، افزود: دولت اسمش هست، اما خودش معلوم نیست کجاست! اقتصاد کشور به با این روش ها اداره نمی شود. اصل مدیریت اقتصاد کشور یعنی به علم اقتصاد اعتقاد داشته باشیم که این دولت اساساً به علم اقتصاد اعتقادی ندارد و با آزمون خطا کشور را اداره می کند. افزایش سراسیمه نرخ ارز و طلا نشانه ناکارآمدی مدیریت اقتصادی دولت است.

وی اذعان داشت: نرخ تورم شتابان رو به افزایش است به گونه نرخ تورم نسبت نقطه به نقطه ۵۳ درصد و تورم مواد غذایی به ۷۰ درصد رسیده است. این نشان می دهد که اساساً برای مدیریت اوضاع اقتصادی کشور برنامه ای ندارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز ادامه داد: بانک مرکزی دو مشکل اساسی دارد؛ اول اینکه در دولت اعتقادی به استقلال بانک مرکزی نیست، تصمیمات در سیاست های پولی و بانکی باید توسط بانک مرکزی گرفته شود، نه هیات دولت و دوم اینکه دولت به بانک مرکزی به دیده قلک و صندوق پول نگاه می کند. قویترین اقتصاددانان دنیا هم چنین بانک داری را تایید نمی کنند.

وی با اشاره به تغییر رئیس بانک مرکزی، اظهار کرد: رئیس جدید بانک مرکزی لااقل اقتصاد خوانده است، رئیس پیشین همین را هم نداشت! اما با وجود تغییر رئیس بانک مرکزی، سیاست های ارزی بانک مرکزی هنوز هم منطبق با اصول اقتصادی و بانکداری نیست.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز با بیان اینکه بیشترین ضربه نواسانات ارزی و کاهش ارزش پول ملی به بخش تولید می رسد، گفت: برای اینکه بخش تولید سرپا بماند، باید اقتصاد و بازار ارز ثبات داشته باشد، چرا که تولیدکنندگان با این نوسانات ارزی حاکم کشور با مشکلات سختی مواجه می شوند.

بهشتی خاطرنشان کرد: عدم توانایی دولت در کنترل بازار ارز منجر به اغتشاش و بی ثباتی در بخش تولید می شود در چنین شرایطی تولیدکنندگان با نگهداری مواد اولیه سود بیشتری خواهد کرد تا طی کردن مراحل تولید! متاسفانه ریشه بی ثباتی در اقتصاد کشور، خود دولت و سیاست های آن است که معنای تولید را نمی داند.

وی درباره وعده رئیس جمهور رئیسی برای سرعت گرفتن قطار توسعه کشور، گفت: قطار پیشرفتی که آقای رئیسی می گوید قطار ویرانی و تخریب اقتصاد کشور است که بیش از پیش سرعت گرفته است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: سیاست خارجی کشور نقش مستقیمی در اقتصاد دارد، متاسفانه دولت زبان سیاست و اقتصاد را بلد نیست و نتیجه آن بروز چنین وضعیتی است.

دکتر محمدباقر بهشتی در ادامه به ناکارآمدی دولت در مدیریت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: بهتر است دولت آقای رئیسی استعفا دهد تا امکانی برای مدیریت صحیح کشور به وجود بیاید، چرا که ادامه این روند به هیچ عنوان به نفع کشور نیست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96669

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});