• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

پرونده بهره بردار معدن طلای اندریان به شورای عالی معادن ارسال شد

  • کد خبر : 96751
  • 08 اسفند 1401 - 14:30
پرونده بهره بردار معدن طلای اندریان به شورای عالی معادن ارسال شد
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اعلام کرد: پرونده تخلفات بهره بردار معدن طلای اندریان در محدوده جنگل های ارسباران به شورای عالی معادن ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، صابر پرنیان، دلیل سلب امتیاز بهره برداری از معدن فوق را برداشت های غیراصولی بیان و اظهار کرد: اداره کل صمت آذربایجان شرقی با هیچ شخص حقوقی و حقیقی در خصوص بهره برداری از معادن تعارف ندارد.

وی معادن را یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار اقتصادی آذربایجان شرقی برشمرد و با تاکید بر اینکه نهادهای نظارتی در سازمان صمت در این خصوص با جدیت و حساسیت ویژه ای پای کار هستند، اظهار کرد: این ظرفیت بزرگ و مهم سال ها در منطقه مورد غفلت قرار گرفته است و از این پس نباید اهمال کاری صورت بگیرد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با دفاع از عملکرد یکساله حوزه معادن استان، یادآور شد: طی این مدت ۲۲۶ محدوده جدید معدنی را شناسایی و مجوزهای لازم برای اکتشاف را کسب کرده ایم و آثار و نتایج فعالیت معادن استان طی ماه های آینده نمایان خواهد شد .

پرنیان با اشاره به اینکه سال گذشته از محل عمل به تکالیف سازمانی در خصوص مبالغ دریافتی حاصل از فعالیت معادن آذربایجان شرقی ۸۵۰ میلیارد تومان اخذ شده است، افزود: این رقم در ۱۰۰ ماهه امسال به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه سامانه نظارتی بر معادن آذربایجان شرقی راه اندازی و فعال شده است، اظهار کرد: اکنون ۹۰ درصد تمامی فعالیت ها و نحوه استخراج و فروش معادن استان به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و تا پایان سال این فراوانی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

پرنیان ادامه داد: طبق سامانه نظارتی فوق تمام فاکتورهای فروش و استخراج معادن استان به صورت الکترونیکی انجام شده و شفافیت بر آن حاکم است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});