• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

تخریب ۵۰۰ باب ساخت و ساز غیرمجاز با پایش پهپادی در حریم شهری تبریز

  • کد خبر : 97249
  • 13 اسفند 1401 - 9:15
تخریب ۵۰۰ باب ساخت و ساز غیرمجاز با پایش پهپادی در حریم شهری تبریز
یاز اکو - شهردار تبریز با بیان اینکه پایش هوایی و پهپادی، ناحیه محوری و افزایش خودآگاهی مردم می تواند ساخت و ساز غیرمجاز در این شهر را متوقف کند، گفت: حدود ۵۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز با پایش پهپادی در حریم شهری تخریب شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، یعقوب هوشیار افزود: در این خصوص رسانه‌ها هم باید کمک کنند تا منابع آیندگان حفظ شود، مدیران شهری، مردم و رسانه‌ها نسبت به مخاطره‌های ساخت و ساز غیرمجاز آگاه هستند به طور مسلم این ساخت و سازها توسط افراد سودجو انجام شده و باید با همکاری همه از این نوع اقدامات در سطح شهر جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه محدوده‌ای مثل شمس‌آباد یک روزه شکل نگرفته و سال‌های سال شکل گیری آن به طول انجامیده است، اظهار کرد: باید موضوع ساخت و ساز غیرمجاز پیگیری و پایش شود و در هر نقطه‌ای که ساخت و ساز غیرمجاز انجام می‌ شود باید رسانه‌ها حضور داشته و مدیریت شهری را در جلوگیری از آن کمک کنند.

شهردار تبریز بر لزوم حفظ حریم شهر به عنوان ظرفیت‌های اصلی شهر تاکید کرد و گفت: بسیاری از این اراضی، ملی بوده و دستگاه‌های مربوطه موظف به حفاظت از آنها هستند و شرکت‌های خدماتی نیز نباید به ساخت و سازهای غیرمجاز آب، برق و گاز ارایه کنند.

هوشیار، همچنین با تاکید بر اینکه مردم باید نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز حساس باشند، ادامه داد: مسوولان نواحی در مناطق شهرداری موظف به پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و مسوول هر گونه احداث غیرمجاز هستند.

مجتمع پزشکی شیخ‌الرئیس تبریز جابجا می شود

شهردار تبریز همچنین گفت: برای کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر و با توافق علوم پزشکی، مجتمع پزشکی شیخ‌الرئیس جابجا می شود.

با مراجع قضایی نیز مذاکرتی انجام شده است تا برای کاستن از بار ترافیکی معابر در هسته مرکزی شهر، مجوز مطب و خدمات پزشکی صادر نشود.

وی با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری سلامت در این شهر، اظهار کرد: تبریز مرجع درمانی شمال‌غرب کشور است اما برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در معابر شهری، خدمات پزشکی باید در ورودی های شهر خدمات ارایه کنند.

شهردار تبریز، افزایش خودروها را علل اصلی تشدید مشکلات ترافیکی در این شهر اعلام کرد و گفت: در ۶ سال گذشته تنها ۳۵۰ هزار خودرو در تبریز وجود داشت اما هم اکنون این تعداد به ۷۰۰ هزار خودرو رسیده است.

هوشیار، با اشاره به تک سرنشین بودن ۷۰ درصد خودروها در شهر و ایجاد راه بندان در معابر پرتردد، ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومی تاثیر بسزایی در ترویج و فرهنگ‌ استفاده حداکثری از حمل و نقل عمومی دارد.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت فعلی اقدامات بی‌نظیری در حوزه حمل و نقل عمومی انجام شده است، یادآور شد: اتمام عملیات عمرانی و بهره برداری از ایستگاه های فاز ۳ خط یک قطارشهری، خرید اتوبوس و نوسازی یک هزار تاکسی شهری از عمده عزم جدی مدیریت شهری برای توسعه حمل و نقل عمومی تبریز است.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری در سال آینده برنامه ویژه ای در خصوص زیباسازی بصری و نورپردازی دارد، گفت: رسیدگی به وضعیت زیباسازی بصری و نورپردازی اتوبان پاسدران و شهید کسایی در سال آینده در دستور کار شهرداری تبریز است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=97249

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});