• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

ایران به تکنولوژی تولید تراکتور شالیزار دست یافت/ جلوگیری از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز

  • کد خبر : 97289
  • 13 اسفند 1401 - 12:15
ایران به تکنولوژی تولید تراکتور شالیزار دست یافت/ جلوگیری از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز
یاز اکو - مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: به زودی از تراکتور شالیزار طراحی و تولید شده توسط واحد تحقیق و توسعه تراکتورسازی رونمایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، مصطفی وحیدزاده صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تراکتور شالیزار تنها تراکتوری بود که در سبد تولیدات تراکتورسازی و کشور خالی است که با همت محققان تراکتورسازی ایران طراحی شده و بزودی با تولید انبوه در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه نیاز شالیکاران کشور به این نوع تراکتور صرفا از محل واردات تامین می شد، افزود: با تولید این نوع تراکتور سالانه از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

ایران در کنار معدود تولید کنندگان تراکتورشالی زار، همچون آمریکا، ژاپن، کره، هند

وحیدزاده کشورهای آمریکا، ژاپن، کره، هند، چین را به عنوان معدود کشورهای دارنده تکنولوژی تولید تراکتور شالیزار نام برد و گفت: با دستیابی به تولید این نوع تراکتور در تراکتورسازی، ایران نیز به جمع کشورها دارنده تکنولوژی تولید این نوع در دنیا اضافه شد.

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی تراکتور شالیزار طراحی شده داری ویژگی‌های ۴۵ اسب بخار توان، وزن سبک برای کار در مزارع شالی با حجم آب بالا، صد آب و دارای واتر پمپ و شاسی با ارتفاع بالا از سطح زمین برعکس سایر تراکتورها است.

گزارش فارس حاکی است، تراکتورسازی ایران هم اکنون با ۱۲ شرکت اقماری که ۸ شرکت در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای کشور ایران، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور می باشد که در حال حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین و تا به امروز نیز طی امسال بالغ بر ۴۱ میلیون دلار ارز آوری از محل صادرات انواع ترکتور، موتور، قطعات ریخته و … برای کشور داشته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=97289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});