• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی آذربایجان شرقی ۷۰ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 97377
  • 14 اسفند 1401 - 9:15
تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی آذربایجان شرقی ۷۰ درصد افزایش یافت
یاز اکو - مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای حمایت از بخش کشاورزی تسهیلات پرداختی شعب این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جواد صمدی، روز شنبه با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب این استان پرداخت شده است، افزود: این میزان تسهیلات به تعداد ۵۰ هزار و ۸۱۳ نفر اعطا شده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی شعب بانک کشاورزی استان از نظر تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: بیشترین تسهیلات این بانک به میزان بیش از ۱۲ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال در بخش زراعت برای ۱۶ هزار و ۶۴۳ نفر پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به تامین سرمایه در گردش واحدهای فعال مرغداری و دامداری تحت عنوان مردمی سازی یارانه ها ناشی از حذف ارز ترجیحی برای تامین نهاده های دامی، گفت: شعب بانک کشاورزی استان در همین راستا امسال بیش از ۱۰ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال به تعداد بیش از ۱۰ هزار فقره تسهیلات در بخش دام، طیور، زنبورداری و آبزیان پرداخت کردند.

صمدی ادامه داد: در بخش خدماتی، کشاورزی و بازرگانی نیز از سوی شعب این بانک بیش از هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به تعداد ۱۰ هزار و ۲۵۹ نفر تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از دیگر بخش های اولویت دار بخش کشاورزی، مکانیزاسیون، صنایع و ادوات کشاورزی و صنایع دستی است، یادآور شد: در این بخش بیش از هشت هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال به تعداد چهار هزار و ۷۴۶ نفر تسهیلات پرداخت شده و مبلغ چهار هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال نیز برای طرح های باغداری به ۶ هزار و ۱۵۹ فقره سرمایه گذاری انجام شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی اعطای تسهیلات اولویت دار برای احداث و کشت گلخانه ای به منظور جلوگیری از هدر رفت آب را از برنامه های این بانک اعلام کرد و گفت: در این راستا ۶۲۱ واحد گلخانه ای در سال جاری بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات حمایتی بانک کشاورزی استان بهره مند شده اند.

صمدی، افزود: شعب بانک کشاورزی استان در این مدت بیش از ۲ هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال به تعداد ۲ هزار و ۲۰ زوج تسهیلات ازدواج و مبلغ یک هزار و ۱۴ میلیارد ریال به ۲ هزار و ۳۵۵ نفر تسهیلات فرزندآوری پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه با حمایت بانک کشاورزی استان ۱۲ طرح تولیدی بخش کشاورزی امسال به مرحله بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: از این تعداد، ۶ طرح گلخانه ای در وسعت ۲۸ هزار مترمربع با پرداخت بیش از ۲۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به مرحله بهره برداری رسیده و زمینه اشتغال برای ۲۶ نفر به طور مستقیم فراهم شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در این مدت ۲ طرح احداث و تکمیل سردخانه در شهرستان اهر با ۳۸ میلیارد ریال، در شهر ترک ۵۲ میلیارد ریال، ۲ واحد تولید خوراک دام و طیور در خسروشاه با بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال و در سراب با بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال و یک واحد بوجاری و بسته بندی برنج و حبوبات در میانه با بیش از ۴۸ میلیارد ریال تسهیلات به بهره برداری رسیده است.

صمدی ادامه داد: در راستای اجرای دستورالعمل بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۳۷ میلیارد ریال سود و جرایم بانکی کشاورزان استان مورد بخشودگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این مبلغ برای بیش از ۱۱ هزار و ۱۷۴ نفر از کشاورزان استان تعلق گرفته است، اظهار کرد: در سال مالی جاری همچنین بیش از ۲ هزار و ۲۷ میلیون ریال غرامت به بیش از ۴۲ هزار و ۳۱ نفر از کشاورزان، دامداران و بهره برداران خسارت دیده در استان پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این غرامت به تفکیک در بخش محصولات باغی شامل ۸۰۱.۶ میلیاردریال، محصولات زراعی یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال و در بخش دام و طیور مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

صمدی افزود: شعب بانک کشاورزی استان در سال جاری، بیش از ۲۷۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت قرض الحسنه به معرفی شدگان نهادها و سازمانهای حمایتی پرداخت کردند.

وی یادآور شد: این میزان تسهیلات به ۳۵۷ نفر معرفی شده از سوی نهادها و سازمان های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=97377

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});