• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

شبکه توزیع و پخش اقلام چالش اساسی‌ بازارهای آذربایجان شرقی است

  • کد خبر : 97380
  • 14 اسفند 1401 - 9:45
شبکه توزیع و پخش اقلام چالش اساسی‌ بازارهای آذربایجان شرقی است
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی گفت: در شبکه توزیع و پخش مشکل داریم و افرادی که مسئولیت نظارت کنترل و بازرسی را دارند، زمانی را اختصاص دهند، انجام وظیفه لازم است اما کافی نیست.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، عابدین خرّم در جلسه تنظیم بازار استان اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار ما فعال‌تر از گذشته شده است و به طور جد به موضوع ورود کرده‌اند و همه‌ی دستگاه‌های ورود جدی دارند و سازمان صمت و جهاد کشاورزی تلاش کرده و تأمین مقدمات می‌کنند و این تلاش‌ها و زحمات جای تشکر دارد اما آنچه محسوس و ملموس است، در خصوص تولید استراتژیک هیچ مشکلی نداریم و اگر دستگاه‌ها مطلبی داشته باشند به بنده گزارش دهند.

وی ادامه داد: در خصوص شبکه تولید، تأمین و توزیع باید به طور مرتب وضع موجود را منتقدانه ببینیم و انتقاد از شبکه توزیع و تأمین مهم است، تولید کننده کم و کسری نمی‌گذارد و نسبت به گذشته تولید استان افزایش یافته است و در تولید کمترین مشکل را داریم و از استان‌های برتر و بدون مشکل در حوزه‌ی تولید هستیم.

وی افزود: در شبکه توزیع و پخش مشکل داریم و افرادی که مسئولیت نظارت کنترل و بازرسی را دارند، زمانی را اختصاص دهند، انجام وظیفه لازم است اما کافی نیست.

خرّم خاطرنشان کرد: بازرسان ما دستگاه‌های نظارتی و مقامات قضائی زمانی را برای پخش و توزیع اختصاص دهند برای مثال وقتی در اقلامی مشکل داریم مطمئناً در انبارها اکنون دپو شده است و کم فروشی می‌کنند، پس باید به سراغ آنها برویم و به‌عنوان فرصت تلقی کنیم و کسانی که کالای مردم را در انبارها نگه می‌دارند، مسدود سازی شوند و برخورد قانونی شود چراکه نمی‌توان اخلال در شبکه توزیع را تحمل کرد و سبب آشفتگی فکری مصرف کننده می‌شود؛ به حد کافی قیمت‌ها بالا است.

وی گفت: در نصب و درج قیمت مشکل اساسی داریم، در بازارهای رسمی قیمت‌ها نسبت بهم فرق می‌کنند و تعزیرات باید به صورت جدی و ورود کند و نباید تفاوت قیمت این چنین باشد.

وی تصریح کرد: اگر تاکنون ضعیف برخورد شده، در آستانه عید نوروز به طور جدی ورود کنند تا با آشوب قیمتی مواجه نباشیم، بخشی از مردم خرید کرده و بخش عمده نمی‌توانند چراکه قیمت‌ها مناسب نیستند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: بازارچه‌هایی که در نقاط مختلف استان ایجاد می‌شود، در تنظیم بازار باید تأثیر بسزایی داشته باشند، اتحادیه‌ها به صورت تخصصی و سازمان صمت و جهاد کشاورزی بازرسی کنند که به صورت واقعی عرضه اتفاق بیافتد و کمبودی نباشد.

وی افزود: به بازارچه‌ها امید بسیاری داریم به‌ویژه در مناطق محروم از جمله حاشیه اتوبان پاسداران و کسایی حتماً باید بازارچه داشته باشیم.

وی یادآور شد: واقعاً گوشت منجمد وارداتی به صورت هدفمند در محلات توزیع شود و در جاهایی که گوشت توزیع می‌کنید به صورت ویژه به مردم در اطلاعیه‌هایی اعلام کنید.

خرّم تاکید کرد: بازارچه‌هایی را در ورودی و خروجی شهر در ۳۰ کیلومتری شهرها با مدیریت میراث فرهنگی و برخی از عمده فروشان نیز ایجاد می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=97380

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});