• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

صدور مجوز فروش اموال مازاد ۲ دستگاه در آذربایجان شرقی به ارزش ۵ تا ۶ همت

  • کد خبر : 97407
  • 14 اسفند 1401 - 11:15
صدور مجوز فروش اموال مازاد ۲ دستگاه در آذربایجان شرقی به ارزش ۵ تا ۶ همت
یاز اکو - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از صدور مجوز فروش اموال مازاد ۲ دستگاه دولتی در این استان به ارزش پنج تا ۶ هزار میلیارد تومان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: بر این اساس اموال مازاد سازمان جهاد کشاورزی استان و دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای تامین هزینه های اتمام طرح های نیمه تمام به فروش می رسد و دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۳ هزار میلیارد تومان و جهاد کشاورزی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد خود را می توانند به فروش برسانند.

وی همچنین به تحقق ۶۸ درصد اعتبارات سفر رییس جمهور به استان و تخصیص ۳.۲ هزار میلیارد تومان از اعتبارات این سفر اشاره کرد و گفت: از پنج هزار میلیارد تومانی که در این سفر مصوب شد این میزان تخصیص یافته و با تلاش دستگاه های اجرایی در استان، ۲.۵ هزار میلیارد تومان آن دریافت شده است.

فرشکاران گفت: این رقم برای استان و پروژه های استانی فرصتی مغتنم است و پروژه های بالای هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی به تناسب پیشرفت و اهمیت، مد نظر قرار گرفته و این تخصیص باید از طریق دستگا ه ها جذب و اجرا شوند.

وی بیان کرد: تکمیل پروژه های حوزه های مختلف با اولویت بندی در دست اجراست و دستگاه ها باید تلاش کنند تا حداکثر جذب از اعتبارات تخصیصی را به دست بیاورند.

فرشکاران به حساسیت استاندار در مورد اتمام طرح های نیمه تمام نیز اشاره کرد و گفت: برای سال ۱۴۰۲ همین روال اخذ تخصیص را ادامه می دهیم و دستگاه های برای جذب و هزینه اعتبارات سال ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲ فرصت دارند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و همچنین دستگاه های اجرایی بر این است تا تخصیص و جذب اعتبار را همسان سازی کنند تا همزمان با تخصیص، جذب نیز صورت گیرد و طرح های نیمه تمام در حال اجرا، تکمیل شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این اتفاقات خود در حالی در استان رخ می دهد که در جنگی اقتصادی و ترکیبی قرار گرفته ایم، افزود: جنگ اقتصادی ناملموس با متغیرهای متفاوت به طور کامل با معیشت مردم در ارتباط است و دشمن قابل رویت نبوده از این رو کار دشواری پیش رو داریم.

فرشکاران گفت: در این جنگ که ترکیبی از اقدامات علیه ایران بوده و تفکرات جوانان و مردم در ان هدف اصلی است تمام دشمنان علیه ایران با یکدیگر همکاری می کنند و دلیل آن، توانمند شدن ایران اسلامی در بسیاری از زمینه هاست و وقتی دشمن با این همه هزینه موفق نمی شود دچار یاس و نامیدی شده و به جنگ اقتصادی روی می آورد.

وی اضافه کرد: البته عملکرد استان در دوران فشار و تحریم به سبب حضور بخش خصوصی قوی، قابل قبول و خوب است و به دلیل اینکه سبک تجاری منشی بخش خصوصی در استان بالاست و این بخش به دنبال سرمایه خود و ارزش افزوده بالاست از این رو به دنبال تطبیق خود با بازار جهانی است و همین امر موجب موفقیت آنها شده است.

فرشکاران گفت: استان جایگاه بخش خصوصی را درک کرده چرا که در این بخش بهره وری بالاست و کنترل حاشیه سود برای بخش خصوصی حساس و مهم است و به رغم محدودیت ها و تحریم ها، بخش خصوصی با قدرت به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه برگشت ارزش افزوده برای استان بسیار مهم است گفت: سرمایه گذاری ثابت روی تولید ناخالص داخلی GDP اثر می گذارد، در حال حاضر میانگین سرمایه گذاری در بخش صنعت بالا بوده و در بخش گردشگری نیز سرمایه گذاری در حال صورت گرفتن است.

فرشکاران افزود: کل اعتبارات تملک استانی ۲.۶ همت است در حالیکه سرمایه گذاری در یک بخش صنعت در استان بالای ۳ همت است و با توجه به اینکه کارهای خوبی در تولید فولاد آلیاژی در استان در دست انجام است لذا بازگشت ارزش افزوده برای استان نیز چند برابر می شود و به طور مستقیم روی تولید ناخالص داخلی تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: برای تحقق رشد هشت درصدی تولید ناخالص داخلی استان، سرمایه گذاری ۳۰ هزار همتی نیاز است و در واقع این میزان سرمایه گذاری GDP استان را به ۷.۸ درصد می رساند.

وی همچنین توجه به مقوله دانش بنیان در زمینه صادرات ارز محور را در شرایط تحریمی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: صادرات ارزی توانمندی ارزی ایجاد می کند و در این زمینه شرکت های دانش بنیان نقش مهمی دارند چرا که با تحریم، کالاهای عادی به حاشیه می روند اما محصولات دانش بنیان در همه حال مشتری خود را دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=97407

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});