• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

رحمانیان: «مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی»، مرگ تدریجی مطبوعات را سرعت می بخشد

  • کد خبر : 48216
  • 07 بهمن 1400 - 10:15
رحمانیان: «مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی»، مرگ تدریجی مطبوعات را سرعت می بخشد
یاز اکو - قانون «مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی»در ۱۳ دی ماه امسال برای برخی نهادها و اصناف از جمله مطبوعات به تصویب رسید. طبق این قانون آگهی دهنده در روزنامه ها موظف به پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده است، مسأله ای که می تواند بر وضعیت درآمدی رسانه ها و ادامه حیات شأن تاثیر گذار باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شفقنا، مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق با بیان اینکه چنین مصوبه ای به همه مطبوعات اعم از حرفه ای و غیر حرفه ای آسیب می زند، می گوید: آن نیمه جانی هم که در بدن مطبوعات بود، با این مصوبه می گیرند و به جای شلیک مستقیم به مغز مطبوعات، به مرگ تدریجی آن ها سرعت می بخشد.

مهدی رحمانیان به بیان ارزیابی خود از قانون «مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی» می پردازد و به کنایه می گوید: با تصویب این مصوبه کار خوبی کرده اند. چون دیده اند که مطبوعات هنوز نیمه جانی در بدن دارند، با این کار تصمیم گرفتند آن را هم از مطبوعات بگیرند که حرکت روبه جلویی بود چون به جای شلیک مستقیم به مغز مطبوعات، به مرگ تدریجی آن ها سرعت می بخشد.

او توضیح می دهد: وقتی می پرسند چرا شیشه فلان ماشین شکست، می گویند به علت اصابت یک ریگ بوده است. اما صاحب نظران می گویند که با یک ریگ شیشه ماشین نمی شکند، به عبارتی شیشه این ماشین قبلاً ۹۹ ریگ خورده و این ضربه ها اثرات خود را گذاشته است، اما با اصابت ریگ صدمین شیشه می شکند. اثرات این قانون هم مثل صدمین ریگ است و کار مطبوعات را تمام می کند.

برخی از مسئولان به این نکته اشاره کرده اند که اگر رسانه کار حرفه ای انجام دهد و مرجعیت داشته باشد آگهی دهنده با این وجود همچنان مایل به چاپ آگهی خود در رسانه های پرمخاطب است، مدیر مسئول روزنامه شرق در پاسخ به این صحبت ها می گوید: باید از افرادی که چنین دیدگاهی را مطرح می کنند پرسید، چه تعداد رسانه حرفه ای را اداره کرده اند که چنین نظری می دهد؟ شما تصور کنید وقتی ویروسی شیوع پیدا می کند، در وهله اول به افراد ضعیف تر آسیب سنگینی وارد می کند ولی این به معنای درامان بودن افراد قوی نیست. چرا که این ویروس افراد قوی را هم به مرور ضعیف و ضعیف تر می کند. با این مصوبه هم همه مطبوعات (حرفه ای و غیر حرفه ای) آسیب می بینند ولی میزان آسیب پذیری و شدت آن متفاوت است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=48216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});